دانشجوی بورسیه در گفتوگو با خبرنگار دانشگاه خبرگزاری دانشجو با اشاره به نامه تحلیلی استدلالی روزهای اخیر درباره ماجرای بورسیهها به رییس دیوان عدالت اداری، خواستار روشن شدن ابعاد حقوقی و منطقی دلایل عدم ورود قوه قضاییه به این پرونده شد.
این دانشجوی دکترا با مطرح کردن این سوال که وقتی خود شورای عالی انقلاب فرهنگی امور غیرآموزشی و غیرعلمی را از شمول مصوبه ۶۳۰ خارج میداند، به چه دلیل قوه قضاییه شکایت دانشجویان را آموزشی و علمی میداند؟ اساسا باید قوه قضاییه در برابر استدلال های دانشجویان بورسیه در غیرآموزشی و غیرعلمی دانستن شکایت خود استدلالی را برای دفاع از عدم ورود خود داشته باشد.
وی افزود: چگونه است که دیوان در سالهای اخیر و با وجود همین مصوبه ۶۳۰ شورا، پیرو شکایتهای مربوط به بورس آرایی را صادر کرده است اما اکنون برای همان موضوع عدم صلاحیت صادر میکند؟ نکته اساسی این است که مسئولان فعلی سازمان دانشجویان تصمیمات مسئولان قبل را خلاف قوانین میدانند و مسئولان قبلی تصمیمات خود را بر طبق قانون و اختیارات قانونی میدانند. در این میان نیز کمیسیون اصل نود تصمیمات مسئولان قبل را مطابق قانون و اختیارات قانونی اعلام کرده است. با این اوصاف بدیهی است که محل اختلاف به هیچ وجه در مسائل علمی آموزشی نیست و به برداشتهای طرفین از قانون و آیین نامههای مربوطه بر میگردد.
این دانشجو در پایان خواستار شفاف سازی دیوان عدالت اداری درخصوص علل صدور قرار عدم صلاحیت شد و صرف استناد به مصوبه ۶۳۰ شورای عالی انقلاب فرهنگی را ناکافی دانست و گفت: قوه قضاییه باید دلایل احراز علمی آموزشی بودن موضوع شکایت را به طور دقیق اعلام نماید.