به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجو، جشنواره «مدرسه عشق»، جشنواره سالیانه تولیدات و محصولات فرهنگی هنری پایگاههای مقاومت بسیج با هدف هویت بخشی به فعالیتهای فرهنگی هنری این پایگاهها در سطح ملی است. ایجاد انگیزه و نشاط در فعالین فرهنگی و هنری پایگاهها، شناسایی و بهرهمندی از ابتکارات و فعالیتهای پایگاههای مقاومت در فعالیتهای فرهنگی هنری به صورت کشوری و متمرکز، از جمله اهداف پیگیری شدهی برگزارکنندگان آن است. استان ایلام با حدود ۲۰۰ اثر در چهارمین جشنواره مدرسه عشق، در این جشنواره شرکت داشته است. خالدی، از جمله مسئولین این جشنواره، در استان ایلام است. خالدی، معاون فرهنگی اجتماعی سپاه استان ایلام را عهدهدار است. به گفته وی، قبل از آن در مسئولیتهای فرماندهی و جانشینی نواحی بوده که با ماهیت کار فرهنگی کاملا آشنا بوده است.
سرهنگ خالدی در بیان مهمترین عوامل برای گسترش جشنواره مدرسه عشق گفت: «برگزاری جشنواره به صورت کشوری و با کیفیت بهتر، ضمنأ جهت شناسایی استعدادهای مستعد بسیجی پیشنهاد میشود جشنواره به بسیج هنرمندان واگذاری شود. علاوه بر این برنامه جشنواره تولیدات و اختراعات از سطح محلات حذف شود.»
معاون فرهنگی سپاه استان ایلام، با اشاره به اینکه از استان ایلام در چهارمین جشنواره مدرسه عشق بیش از ۲۰۰ اثر شرکت داشته اند، در ادامه افزود: «در نظر است با شرکت کنندگان جشنواره در سال جاری و سنوات گذشته ارتباطی برقرار شود تا نسبت به جمع آوری اطلاعات جامع آن ها اقدام شود؛ همچنین در جشنواره های سالهای آتی اطلاع رسانی مطلوبی انجام شود تا به کیفیت جشنواره توجه بیشتری صورت گیرد.»
وی، در رابطه با تاثیر ایجاد امکان ارسال آثار از طریق سایت رسمی جشنواره،بیان داشت: « امسال با توجه به اینکه ارسال آثار به صورت اینترنتی و از طریق سایت رسمی جشنواره صورت گرفت، می توان گفت ارسال آثار در تاریخ های ذکر شده به موقع بوده و با توجه به ورود اینترنت و شبکه های اجتماعی در جامعه کنونی ارسال آثار از طریق اینترنت سریع تر صورت می گیرد؛ هرچند که این کار خود دارای ضعف هایی می باشد؛ بطور مثال عدم آشنایی خیلی از شرکت کنندگان با اینترنت و نیز عدم دسترسی آنان به اینترنت و...»
خالدی افزود: «برگزاری چنین جشنواره هایی از دو جهت می تواند مفید باشد: یکی این که خود جشنواره می تواند نسبت به شناسایی ظرفیت های هنری فرهنگی بسیج و نیز شناسایی افراد هنرمند و گمنام در سطح بسیج و رده های مقاومت تأثیر بسزایی داشته باشد؛ دوم اینکه جهت کیفی سازی و پیشبرندگی اهداف فرهنگی نیز می تواند نقش مؤثری داشته باشد.»