به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری دانشجو، علی باقرزاده در آخرین روز از سی و سومین اجلاس مدیران و روسای آموزش و پرورش مسئولیت پذیری مدیران مدارس و مردم را ضامن اصلی موفقیت برنامه ریشه کنی بی سوادی دانست و اظهار کرد: اگر هر کسی وظیفه سازمانی خودش را در حوزه سواد آموزی به خوبی انجام دهد، موفقیت قطعی است. علاوه بر این هدف ادغام واحدهای استانی و شهرستانی بسیج ظرفیت مدیریت، منابع واقدامات نوآورانه آموزش و پرورش برای تقویت سواد آموزی بود. شورای پشتیبانی سواد آموزی نیز یک ظرفیت مهم است که باید به تدوین برنامه عمل شهرستانی و تقسیم کار و مشارکت موثر تمرکز پیدا کند نه به محکمه ایی برای بازخواست.
وی افزود: رئیس سازمان نهضت سوادآموزی گفت: جذب تمام کودکان لازم التعلیم و پیشگیری از ترک تحصیل در دوره ابتدایی ضامن ریشه کنی بی سوادی است. سال گذشته ۲۵۰۰۰ کودک بی سواد تحت پوشش برنامه های سواد آموزی بودند.
باقرزاده با اشاره به مرکز یادگیری محلی تاکید کرد: این مراکز نقطه عطف تغییر رویکرد سواد آموزی و بهترین فرصت عرضه سواد آموزی مدرن است. درست است که باید بهترین مدیر را برای مرکز انتخاب و منصوب کنیم ولی کلید موفقیت مرکز یادگیری محلی، مشارکت نهادهای محلی و پاسخگویی به نیازهای مخاطبین است. در همین راستا طرح آموزش اولیاء بی سواد دانش آموزان، ابتکار مقام عالی وزارت و از دست آوردهای پایگاه اطلاعاتی سازمان است که دوسال از اجرای آن گذشته و فقط یکسال وقت داریم که با استفاده از مرجعیت و اقتدار مدیران مدارس آن را به نتیجه برسانیم.