اخبار دانشگاهی را از «کانال اخبار دانشگاهی SNN.ir» دنبال کنید
به گزارش خبرنگار دانشگاه خبرگزاری دانشجو،بسیج دانشجویی دانشگاه فرهنگیان تهران بزرگ طی بیانیهای ضمن انتقاد از منتشر نشدن جزئیات پذیرش دانشگاه فرهنگیان و دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی در دفترچه راهنمای انتخاب رشته کنکور سراسری سال ۹۵ اعلام کرد: بیم آن می رود که عدم حل و فصل هرچه سریع تر این قبیل مشکلات، در نهایت به جذب نیروی مورد نیاز آموزش و پرورش، خارج از مجرای اصلی آن، دانشگاه فرهنگیان، بینجامد، که علاوه بر تضعیف جایگاه دانشگاه فرهنگیان منجر به ورود نیروهایی با دوره های مهارت آموزی کوتاه مدت به بدنه ی آموزش و پرورش و در نهایت باعث افت استانداردهای معلمی و عدم تحقق تحول در نظام کنونی آموزش و پرورش کشور شود.
متن کامل این بیانیه به این شرح است:
بسمه تعالی
"یکی از چیزهایی که در آموزشوپرورش خیلی مهم است، همین دانشگاه فرهنگیان است؛ همین که این جوانهای عزیزمان، دانشجومعلّمها، آنجا هستند. این بسیار مهم است. هرچه میتوان باید برای این مجموعه سرمایهگذاری در توسعهی کمّی و کیفی کرد؛ با همان معیارهای متعالی که برای معلّم لازم است." امام خامنه ای- ۱۳ اردیبهشت ۱۳۹۵
نظر به انتشار دفترچه راهنمای انتخاب رشته کنکور سراسری سال ۱۳۹۵ توسط سازمان سنجش آموزش کشور در تاریخ ۱۸ مرداد ماه، و لزوم تصمیم گیری داوطلبان در خصوص رشته محل ها در مهلت مقرر (با توجه به میزان ظرفیت و شرایط اعلام شده)؛ و باتوجه به این که تا کنون جزئیاتی از پذیرش دانشگاه فرهنگیان ودانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی در دفترچه راهنمای انتخاب رشته کنکور سراسری سال ۱۳۹۵ منتشر نشده، از طرفی همزمان با این موضوع شاهد انتشار اخباری پیرامون جذب دانشجو از طریق ماده ۲۸ در دانشگاه فرهنگیان هستیم. و این در حالی که مقام معظم رهبری در دیدار با فرهنگیان و دانشجومعلمان در سال ۱۳۹۵ بر عدم کارساز بودن دوره های آموزش کوتاه مدت اشاره داشتند.
حال جای سوال آنجاست که با وجود اشاره مقام معظم رهبری به این موضوع ، باز هم مسئولان فرآیند پذیرش دانشجو از مجرای اصلی آن را به تعویق انداخته و همزمان موضوع احیای ماده 28 اساسنامه دانشگاه را مطرح می نمایند؟
لذا ما ، دانشجو معلمان بسیجی دانشگاه فرهنگیان، برآن شدیم نکاتی را حضور وزیر محترم آموزش و پرورش عرض کنیم:
1-این گونه موارد از عدم هماهنگی و عدم ثبات در روند پذیرش دانشجو در دانشگاه فرهنگیان میتواند عاملی باشد که منجر به تضعیف جایگاه این دانشگاه استراتژیک و ماموریت گرا شود.
2- عدم پیگیری به هنگام این موضوع ، می تواند پیامدهای منفی در جذب داوطلبان مستعد و علاقه مند ورود به این دانشگاه را در پی داشته باشد.
3- همچنین بیم آن می رود که عدم حل و فصل هرچه سریع تر این قبیل مشکلات، در نهایت به جذب نیروی مورد نیاز آموزش و پرورش، خارج از مجرای اصلی آن، دانشگاه فرهنگیان، بینجامد، که علاوه بر تضعیف جایگاه دانشگاه فرهنگیان منجر به ورود نیروهایی با دوره های مهارت آموزی کوتاه مدت به بدنه ی آموزش و پرورش و در نهایت باعث افت استانداردهای معلمی و عدم تحقق تحول در نظام کنونی آموزش و پرورش کشور شود.
امید است تا با توجه به اهمیت تربیت معلمان در تراز جمهوری اسلامی ایران ، مسئولین محترم اقدامات لازم جهت اعلام شرایط و ظرفیت ها و شیوه صحیح پذیرش را مبذول فرمایند.
و من الله توفیق