گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری دانشجو، به نقل از گیزمگ، این شرکت خودروسازی خودرویی را توسعه داده که از سیستمMirai و سلول سوختی هیدروژنی بهره برده و دارای 77 صندلی برای مسافران است.
این اتوبوسهای سلول سوختی که درصد آلایندگی آنها صفر بوده و به طور چشم گیری میتوانند آلودگیهای زیست محیطی در شهرهای بزرگ را کاهش دهند، در اوایل سال آینده وارد سیستم حمل و نقل عمومی خواهند شد.
اتوبوسهای سلول سوختی تویوتا دارای 10 مخزن هیدروژن با فشار بالا بوده که می تواند 132 گالن هیدروژن را در خود جای دهد.
قدرت این اتوبوس از دو موتور الکتریکی تامین شده که ترکیبی از 226 کیلو وات (303 اسب بخار) قدرت و 670 نیوتن متر گشتاور هستند.
سلول سوختی علاوه بر تامین نیروی خود اتوبوس، در مواقع اضطراری مانند یک ژنراتور عمل میکند. همچنین دارای ظرفیت 235 کیلووات ساعت و حداکثر خروجی 9 کیلو وات بوده که به گفته مقامات تویوتا می تواند یک استادیوم را در زمان تاریکی نیرودهی کند.
تویوتا از سال 2015 شروع به آزمایش این اتوبوسهای سوخت هیدروژنی کرده و انتظار میرود تا اوایل سال 2017 فروش این خودروها آغاز شود.
ژاپن قصد دارد تا در المپیک و پارالمپیک 2020 صد عدد از این اتوبوسها را در جادههای اطراف توکیو به کار گیرد.