یک اقدام فنی متقابل، مؤثرترین واکنش ایران در قبال نقض برجام است
محمدی در گفت‌وگو با خبرگزاری دانشجو:
یک کارشناس مسائل استراتژیک گفت: ایران قطعا به موضوع نقض برجام واکنش نشان خواهد داد و این واکنش باید از جنس یک اقدام فنی در برنامه هسته ای شود.
تعداد نظرات: ۳
علی
Iran, Islamic Republic of
۱۳:۰۳ - ۱۳۹۵/۰۹/۰۴
و در این‌صورت نقض قطعی برجام از جانب ایران صورت گرفته است!!!
حامد
Iran (Islamic Republic of)
۱۹:۳۳ - ۱۳۹۵/۰۹/۰۴
نکته‌ای که در این میان مردم و برخی از تحلیل‌گران و ناظران سیاسی باید به آن توجه کنند این معناست که بر اساس برجام در مورد تحریم‌های آمریکا، فقط تحریم‌هایی لغو خواهند شد که به دلیل برنامه‌ هسته‌ای ایران اعلام شده بودند و تحریم‌های دیگر که به دلایل دیگر از جمله روابط دوجانبه تهران - واشنگتن، فعالیت های موشکی و آنچه که حمایت از تروریسم و نقض حقوق بشر نامیده می شود لغو نخواهند شد زیرا مذاکره ای برای لغو آنها صورت نگرفته است.مقام معظم رهبری بارها اعلام کرده‌اند که مذاکره با آمریکا تنها در حوزه هسته‌ای انجام می شود و در دیگر حوزه‌ها هیچ مذاکره و گفت‌وگویی با آمریکا نخواهیم داشت. بر همین اساس بر اساس مذاکرات صورت گرفته تنها تحریم‌های هسته‌ای آمریکا علیه ایران لغو شده است.
حامد
Iran (Islamic Republic of)
۱۹:۳۶ - ۱۳۹۵/۰۹/۰۴
در سال 1996 «آلفونس داماتو» سناتور جمهوریخواه امریکا طرح جدیدی برای تحریم اقتصادی ایران به بیل کلینتون رئیس جمهور وقت امریکا ارایه کرد و مورد موافقت و تصویب کنگره قرار گرفت‌. به موجب این طرح، هر شرکت یا دولتی که بیش از 40میلیون دلار در صنایع نفت وگاز ایران سرمایه‌گذاری کند، دچار مجازات اقتصادی امریکا خواهد شد. این طرح جزئ تحریم های اولیه محسوب می شود و به برجام ربطی ندارد. ای کاش یکم منطقی بحث کرد. اجرای تحریم های 10 ساله برجام را نقض نخواهد کرد و فروش نفت ایران را کم نمی کند.
ارسال نظرات
captcha
آخرین اخبار