به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری دانشجو، به نقل از روزنامه ال پاییس، اسپانیا برای اولین بار در سال 2015 موفق شد به عنوان کشوری با قابلیت داشتن 'رقابتی ترین گردشگری' دنیا مطرح شود.
تکیه اسپانیا بر جایگاه اول گردشگری دنیا در حالی صورت گرفته که این کشور در سال 2011 در جایگاه هشتم و در سال 2013 در جایگاه چهارم جهانی بوده است.
اما اسپانیا در سال جاری نیز موفق شده همچنان به عنوان رقابتی ترین گردشگری دنیا باقی بماند.
این مهم بر اساس گزارش 'مجمع اقتصادی جهانی' که 14 مولفه گردشگری برای رنکینگ خود را در کشورها بررسی میکند، اعلام شده است.
مواردی همچون گشایش بین المللی، اولویت گردشگری، فناوری اطلاعات و ارتباطات، منابع انسانی و بازار کار، مسائل بهداشتی، وضعیت امنیتی، رقابتی بودن قیمت ها، زیرساخت های حمل و نقل هوایی، زیرساختهای زمینی و بندری، زیر ساخت های خدمات گردشگری، منابع طبیعی و منابع فرهنگی از جمله مولفه هایی هستند که این ارگان بین المللی در اعتبارسنجی صنعت گردشگری کشورها آنها را مورد مطالعه قرار می دهد.
پس از اسپانیا کشورهای فرانسه، آلمان، ژاپن، انگلستان، آمریکا، استرالیا، ایتالیا، کانادا و سوئیس جایگاه های دوم تا دهم را به خود اختصاص داده اند.