کد خبر:۶۲۲۰۲۷
سرپرست دانشگاه فرهنگیان:
یادگیری نباید محدود به کلاس درس شود
سرپرست دانشگاه فرهنگیان با بیان اینکه یادگیری «لذتبخش» در آموزش و پرورش متاع کمیابی است، گفت: یادگیری نباید محدود به کلاس درس شود.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری دانشجو، محمود مهرمحمدی سرپرست دانشگاه فرهنگیان امروز در گردهمایی مشترک مدیران کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان و معاونان آموزش ابتدایی سراسر کشور که در محل کانون برگزار شد با اشاره به اهمیت یادگیری «لذتبخش» اظهار داشت: یادگیری لذتبخش حرف رمزی برای یادگیری است و لذتبخشی عین یادگیری است.
وی ادامه داد: تربیت یعنی دستکاری در هویت و افزوده شدن بُعدی به اضلاع هویتی موجود است.
سرپرست دانشگاه فرهنگیان با اشاره به اهمیت تربیت، یادآور شد: موضوع تربیت محدود به ابعاد خاصی نیست و اصلاً نظام آموزشی ما نظام تربیتی است و تربیت معنای فراگیری دارد. در نتیجه اگر در فرد رخداد هویتی ایجاد شود، آن زمان تربیت ایجاد شده است.
مهرمحمدی با بیان اینکه یادگیری بدون تجربه زیباشناختی، یادگیری نبوده و شبه یادگیری است، گفت: یادگیری لذتبخش در آموزش و پرورش متاع کمیابی است.
وی با اشاره به اهمیت یادگیری لذتبخش در نظام آموزشی تصریح کرد: همواره در پاسخ به این پرسش دانشآموزان که چرا باید مطالب مختلفی از دروس را یاد بگیریم، این پاسخ را میدهیم که شما بزرگ میشوید و میفهمید که چه این مطالب چه فایدهای برایتان دارد که باید گفت: این بزرگترین آفت یادگیری است.
سرپرست دانشگاه فرهنگیان با مذموم شمردن اصل رقابت دانشآموزان با یکدیگر خاطرنشان کرد: اگر جریان رقابت با دیگران مدیریت نشود، محیط مدرسه به تنور رقابت تبدیل میشود و در این حالت آن کس که میسوزد یادگیری حقیقی است و باید رقابت با خویشتن جایگزین رقابت با دیگران شود.
مهرمحمدی با طرح این پرسش که چطور اشتباهات دانشآموزان در نظام تعلیم و تربیت پذیرفتنی است و این موضوع مایه سرافکندگی آنها نمیشود، گفت: اگر بهطور مرتب از اشتباهات به عنوان تهدید استفاده کنیم، ریسکپذیری و جرأتپذیری بروز نمیکند.
وی با تأکید بر اینکه نباید فضای یادگیری محدود به چهار دیواری کلاس باشد، گفت: نباید دانشآموز را در کلاس درس محدود کنیم و اگر از کلاس و چهار دیواری آن به صورت مدیریتشده استفاده کنیم، نتیجه بهتری میگیریم و تجربه یادگیری از طبیعت نیز بسیار مفید است.
وی ادامه داد: تربیت یعنی دستکاری در هویت و افزوده شدن بُعدی به اضلاع هویتی موجود است.
سرپرست دانشگاه فرهنگیان با اشاره به اهمیت تربیت، یادآور شد: موضوع تربیت محدود به ابعاد خاصی نیست و اصلاً نظام آموزشی ما نظام تربیتی است و تربیت معنای فراگیری دارد. در نتیجه اگر در فرد رخداد هویتی ایجاد شود، آن زمان تربیت ایجاد شده است.
مهرمحمدی با بیان اینکه یادگیری بدون تجربه زیباشناختی، یادگیری نبوده و شبه یادگیری است، گفت: یادگیری لذتبخش در آموزش و پرورش متاع کمیابی است.
وی با اشاره به اهمیت یادگیری لذتبخش در نظام آموزشی تصریح کرد: همواره در پاسخ به این پرسش دانشآموزان که چرا باید مطالب مختلفی از دروس را یاد بگیریم، این پاسخ را میدهیم که شما بزرگ میشوید و میفهمید که چه این مطالب چه فایدهای برایتان دارد که باید گفت: این بزرگترین آفت یادگیری است.
سرپرست دانشگاه فرهنگیان با مذموم شمردن اصل رقابت دانشآموزان با یکدیگر خاطرنشان کرد: اگر جریان رقابت با دیگران مدیریت نشود، محیط مدرسه به تنور رقابت تبدیل میشود و در این حالت آن کس که میسوزد یادگیری حقیقی است و باید رقابت با خویشتن جایگزین رقابت با دیگران شود.
مهرمحمدی با طرح این پرسش که چطور اشتباهات دانشآموزان در نظام تعلیم و تربیت پذیرفتنی است و این موضوع مایه سرافکندگی آنها نمیشود، گفت: اگر بهطور مرتب از اشتباهات به عنوان تهدید استفاده کنیم، ریسکپذیری و جرأتپذیری بروز نمیکند.
وی با تأکید بر اینکه نباید فضای یادگیری محدود به چهار دیواری کلاس باشد، گفت: نباید دانشآموز را در کلاس درس محدود کنیم و اگر از کلاس و چهار دیواری آن به صورت مدیریتشده استفاده کنیم، نتیجه بهتری میگیریم و تجربه یادگیری از طبیعت نیز بسیار مفید است.
لینک کپی شد
گزارش خطا
۰
ارسال نظر
*شرایط و مقررات*
خبرگزاری دانشجو نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند.
لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگیلیش) خودداری نمايید.
توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت یا منفی استفاده فرمایید.
با توجه به آن که امکان موافقت یا مخالفت با محتوای نظرات وجود دارد، معمولا نظراتی که محتوای مشابهی دارند، انتشار نمی یابد.