گروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو، مصطفی پردلی؛* دانشگاه فرهنگیان یک عروس پیر نیست که بخواهید با آرایش زیبایش کنید؛ این دانشگاه جوان رعنایی است که اگر برای شکوفایش زمینه ها فراهم شود، توانایی تربیت یک نسل که خود تربیت کننده یک جامعه خواهند بود را دارد. (در واکنش به دیدار اردیبهشت ۹۷مجموعه این دانشگاه با مقام معظم رهبری(مده) و دیدار اخیر دانشجویان دانشگاه فرهنگیان با وزیر محترم آموزش وپرورش).
با نزدیک شدن به سالگرد یک سالگی ریاست دکتر حسین خنیفر و عملکردهای مناسب در بیشتر حوزه ها به عنوان دانشجوی نمونه وزارت علوم تحقیقات و فناوری در سال ۹۶ و دانش آموخته دانشگاه شریف فرهنگیان بر خود لازم دانستم برخی از محورهایی را که در پیشرفت دانشگاه مورد حجمه قرار می گیرد را گوشزد کنم.
مهم ترین مسله دخالت های حوزه های وزراتی علوم و آموزش و پرورش در انتصابات حیاتی دانشگاه و در برخی موارد تحمیل گزینه ها بوده است، در مواردی عملکردها در گذشته نشان دهنده حاکمیت نادرست برخی افراد بر شریان های حیاتی دانشگاه در سازمان مرکزی و مدیریت استان تهران بوده و متاسفانه بازی های سیاسی به این افراد جایگاه های مجددی داده که بعضا در حال ارتقاء هم است.
حال که دکتر خنیفر به عنوان اولین رئیس دانشگاه فرهنگیان این سکان ارزشمند را در دستگرفته اند، با توجه به روحیه انقلابی ایشان توقع می رود از تمامیت استقلال این جایگاه به خوبی دفاع کنند. آقای دکتر خنیفر بعضا یک دوست خوب به طور قطع نمی تواند یک مسئول خوب هم باشد.
و ما باید بدانیم در وضعیت کنونی مهم ترین موضوع پیشرفت و بالندگی دانشجو معلمان در زمینه های مختلف خصوصا بخش فرهنگ است و معاونت های پژوهش، دانشجویی و آموزش الگوی مناسبی برای عملکرد مناسب سایر قسمت ها خواهند بود.
همچنین استفاده از نقاط قوت تیم مدیریتی سابق خصوصا در حوزه بین الملل می تواند به ارتقا جایگاه دانشگاه سرعت مناسب تری بخشد. نگذارید این جمله طنز که می گوید "ما دانشجو معلمان در مقطع کارشناسی ارشد بالاخره دانشگاه را تجربه خواهیم کرد" به واقعیتی تلخ تبدیل شود و خدا را خدا را..در دفاع ازحق دانشجو معلمان که اگر روزی قرار بود حقی فرا تر از الناس برای روز قیامت معرفی شود آن حق دانشجو معلمان بود از هیچ چیز نگذرید. همان دانشجو معلمانی که موقع احقاق حقوق دانشجویی به آن ها می گویند شما معلم اید و موقع دادن عیدی معلمان از آن ها به عنوان دانشجو نام میبرند و هر جا که به حمایت آن ها نیاز داشته باشند به آن ها دانشجو معلم می گوید.
و در پایان خرسند خواهیم شد به پرسش های زیر پاسخ دهید:
۱. معیار تعیین رؤسای پردیس ها و مراکز، معاونت ها و مدیران کل سازمان مرکزی و مدیران استانی چیست؟
۲-دلیل تغییرات و عدم تثبیت مدیریت در سطوح مختلف معاونت فرهنگی-اجتماعی چیست؟
۳-چرا با وجود اینکه زمان زیادی از تأیید حضرتعالی به عنوان ریاست دانشگاه فرهنگیان توسط شورای عالی انقلاب فرهنگی می گذرد؛ اما هنوز برخی معاونت ها و یا پردیس ها و مراکز توسط سرپرست اداره می شود؟
۴- حضرتعالی مستحضرید که در حال حاضر متأسفانه جامعه ما دچار مشکلات متعدد اخلاقی و اجتماعی هست و خود به خود بخشی از این آسیب ها شامل حال دانش آموزان میشود؛ آیا به نظر شما در دروسی مثل روش و فنون تدریس و مشاوره و...با توجه به این وضعیت فعلی جامعه دانشگاه تا کنون توانسته است دانشجومعلمان را صاحب کارآمدی لازم نماید؟
۵-برای تحقق مدیریت شایسته در استان تهران که اهمیت ویژه ای به عنوان پایتخت دارد و میتواند سمبل و نماد مدیریتی برای سایر استانها باشد چه اقداماتی صورت گرفته است؟
۶-حضرتعالی به خوبی آگاهید که یکی از مشکلات دانشگاه فضای فیزیکی فرسوده میباشد که این امر سبب کاهش میزان شادابی و امید در دانشجومعلمان می شود، برای رفع این مشکل مهم تا کنون چه کرده اید؟
۷-برای تحقق و بسط فرهنگ مطالبه گری، آزادی بیان دانشجومعلمان به ویژه فعالین تشکلهای سیاسی و شوراهای صنفی-رفاهی چه اقداماتی صورت گرفته است.
مصطفی پردلی - فعال دانشجویی
انتشار یادداشتهای دانشجویی به معنای تأیید تمامی محتوای آن توسط «خبرگزاری دانشجو» نیست و صرفاً منعکس کننده نظرات گروهها و فعالین دانشجویی است.