عظیم کلانتری آسیب شناس کودکان در گفتگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری دانشجو، درباره اختلالات یادگیری کودکان گفت: اختلال یادگیری ریاضی یک از انواع اختلالات یادگیری است. اختلال یا ناتوانی یادگیری در مورد ناتوانیهای ویژه دانشآموزانی به کار میرود که از لحاظ میزان هوش و سلامت جسمانی نرمال بوده، ولی در یادگیری موضوع درسی خاصی مانند خواندن یا محاسبات ریاضی دچار اشکال هستند و معمولا این مشکل به حدی است که در تحصیل و زندگی روزمره مرتبط با مهارتهای ریاضی ایجاد اختلال کرده است.
وی ادامه داد: این کودکان در یادگیری و یادآوری اعداد مشکل داشته و نمی توانند واقعیت پایه مربوط به اعداد را به خاطر بسپارند.
کلانتری با اشاره به اینکه این کودکان در چهار گروه مهارت ها نقص دارند بیان کرد: مهارت های زبانی یعنی مربوط به درک اصطلاحات ریاضی وتبدیل مسایل نوشتاری به نمادهای ریاضی میباشد، مهارت های ادراکی که مربوط به توانایی شناسایی و درک نمادها ومرتب کردن مجموعه اعداداست، مهارت های ریاضی که شامل جمع، تفریق، ضرب، تقسیم وتوانایی های مربوط به چهارعمل اصلی فوق میباشد و مهارت های توجهی که مربوط به کپی کردن صحیح اشکال و مشاهده درست نمادهای عملیاتی است از جمله نقص های کودک به شمار می رود.
این آسیب شناس زبان عنوان کرد: اختلال ریاضی می تواند به تنهایی یا به همراه اختلالات خواندن و زبان بروز نماید.