کد خبر:۷۵۳۱۱۴
مدیرکل عتبات سازمان حج و زیارت مطرح کرد

ارتقای سطح خدمات به زائران عتبات/ اعزام ۳۵۰۰ نفر با کاروان‌های نوروزی

مدیرکل عتبات سازمان حج و زیارت با بیان اینکه سطح خدمات به زائران ارتقا یافته، از اعزام ۳ هزار و ۵۰۰ نیرو به عنوان عوامل همراه کاروان‌های نوروزی عتبات خبر داد.

 به گزارش گروه فرهنگی خبرگزاری دانشجو، «مرتضی آقایی» مدیرکل عتبات سازمان حج و زیارت با اشاره به هماهنگی‌ها برای ارائه خدمات مناسب به زائران عتبات اظهار داشت: از ۲۴ اسفندماه اعزام زائران نوروزی عتبات آغاز و تمامی هتل‌ها برای ورود زائران در این دوره مورد بررسی قرار گرفته و ۲۵۰ نفر مدیر ثابت (مدیر هتل‌ها) را به عراق اعزام کرده‌ایم.

وی با بیان اینکه ما برای ارائه خدمات بهتر به زائران نظارت مستقیم داریم، افزود: سعی کردیم سطح خدمت‌رسانی به زائران را افزایش دهیم به طوری که تمامی یک هزار و ۷۵۰ کاروان زیارتی برای عتبات نوروزی یک مدیر و یک مداح مورد تأیید بعثه مقام معظم رهبری دارند و در مجموع ۳ هزار و ۵۰۰ نیرو به عنوان عوامل همراه مشرف خواهند شد تا سطح خدمات فرهنگی و معرفتی در این سفر معنوی ارتقا یابد. البته در طول ایام سال برای کاروان‌ها این اقدامات صورت می‌گیرد.

آقایی درباره سطح کیفی غذا‌های کاروان‌ها گفت: توسط کارشناسان فنی سازمان حج و زیارت مواد اولیه تهیه غذای زائران تأیید شده و در آشپزخانه‌های مربوطه و توسط آشپز‌های مورد تأیید سازمان طبخ و تهیه می‌شود.

مدیرکل عتبات سازمان حج و زیارت با بیان اینکه سطح خدمات به زائران عتبات ارتقا یافته است، به اقدامات دیگر این سازمان برای سفر‌های نوروزی عتبات اشاره کرد و افزود: هلال احمر و هیأت پزشکی سازمان حج و زیارت برای افزایش درمانگاه‌ها اقدام کردند، همچنین کادر بیمه شیفت‌های کاری خود را افزایش می‌دهند تا خدمات بیشتر و بهتری را به زائران ارائه دهند. علاوه بر این، پوشش‌های امنیتی تمام امکانات لازم را در شهر‌های زیارتی نجف، کربلا و سامرا اندیشیده‌اند.

آقایی با اشاره به اینکه در کنار امور اجرایی، خدمات فرهنگی و معرفتی نیز برای زائران عتبات برنامه‌ریزی شده است، بیان داشت: مداحی و قرائت قرآن و ویژه برنامه تحویل سال و ویژه برنامه میلاد امام علی (ع) در لحظه تحویل سال جدید توسط بعثه مقام معظم رهبری در حرم‌های مطهر انجام می‌شود.

مدیرکل عتبات سازمان حج و زیارت خاطرنشان کرد: ما یک سامانه‌ای نیز برای ارزیابی خدمات ارائه شده به زائران عتبات داریم که در اختیار زائران و عوامل اجرایی قرار دارد تا خدمات ارائه شده را ارزیابی و به صورت آنلاین به آن رسیدگی شود.
ارسال نظر
captcha
*شرایط و مقررات*
خبرگزاری دانشجو نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند.
لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگیلیش) خودداری نمايید.
توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت یا منفی استفاده فرمایید.
با توجه به آن که امکان موافقت یا مخالفت با محتوای نظرات وجود دارد، معمولا نظراتی که محتوای مشابهی دارند، انتشار نمی یابد.
پربازدیدترین آخرین اخبار