به گزارش گروه اقتصادی خبرگزاری دانشجو، برای رسیدن به لینک اول نتایج گوگل تنها کافی است تعداد زیادی بک لینک بخرید و محتوای سایت های رقیب را در وب سایت خود کپی کنید!
میدانید این حرف از کجا نشأت میگیرد؟
از یک باور اشتباه!
این باور به ما میگوید سئو همیشه و تحت هر شرایط ثابت و بدون تغییر است. همین تصور باعث میشود مدیران سایت تصمیم بگیرند تکنیک های اسپمی که بعضاً در گذشته نتیجه بخش بود را در سایت خود اجرا کنند و منتظر ارتقا رتبه سئو باشند.
اما طبق گفته جان مولر - وب مستر گوگل- ربات های گوگل همیشه در حال بهروزرسانی هستند. پس یک تغییر در هسته اصلی این الگوریتم ها میتواند ورق را برگرداند و دودمان سایت شما را به باد دهد!
میدانید باعث و بانی تمام این تصورات رایج و اشتباه چیست؟
بهروز نبودن دانش سئو و عدم آگاهی از جدیدترین تغییرات موتور جستجوی گوگل.
اگر میخواهید اطلاعات خود درباره سئو را همیشه به روز نگه دارید و حتی با تغییر در الگوریتم های گوگل جایگاه خود را از دست ندهید، در ابتدا باید به 3 سوال زیر به صورت عمیق پاسخ دهید. بعد از پاسخ دادن به این سوالات خودتان میفهمید که رسیدن به لینک یک گوگل بیشتر شبیه به سراب است یا سرچشمه.
«سئو چیست؟» در بیشتر اوقات این اولین سوالی است که ذهن هر علاقه مندی را به خود درگیر میکند. در جواب باید بگوییم که سئو یعنی بهینه کردن سایت برای موتورهای جستجو. اما نه، این جواب خیلی سطحی و غیرکاربردی است. چون با این تعریف هیچ چیزی به ما اضافه نمیشود و نمیتوانیم در عمل نتیجه آن را ببینیم. پس راه حل بهتر چیست؟
شاید تا به حال زیاد شنیده باشید که تجربه، ارزشمندترین و بزرگ ترین سرمایه زندگی هر انسانی است. از آن جایی که سئو هم بیشتر یک تجربه عملی است تا تعریف های تئوری، استفاده از تجربه و سابقه کاری متخصصان سئو بهترین راهکار برای فهم عمیق سئو است. حالا کجا چنین چیزی را پیدا کنیم؟
در سایت وبسیما بخشی با عنوان سئو چیست در نظر گرفتیم تا همه علاقه مندان بتوانند با این مفهئم به خوبی آشنا شده و از آن استفاده کنند. لطفاً اشتباه بقیه را نکنید و دانستن چیستی سئو را آخرین قدم در یادگیری سئو در نظر نگیرید!
فهم عمیق سئو، تنها قدم اول برای موفقیت در مبحث بهینه سازی موتورهای جستو است؛ اگر میخواهید مسیر موفقیت را ادامه دهید باید سئو را نه یک مفهوم تک بعدی، بلکه یک روش چند بعدی بدانیم. برای آشنایی با بُعد های دیگر، پیشنهاد میکنیم عبارت «کتاب های سئو» را در گوگل وارد کنید تا با موضوعات متنوع این حوزه آشنا شوید اگر به دنبال یک نقطه شروع مناسب هستید مطالعه کتاب سئو برای همیشه را به شما پیشنهاد میکنیم.
سئو را دریایی پاک و زلال در نظر بگیرید. هر چه از تکنیک های بهینه سازی سئو به طور غیر طبیعی بیشتر استفاده کنید، رنگ این دریا روز به روز سیاه و سیاه تر میشود. اینجاست که منظره زیبای دریای خوش منظره ما به سیاهی مطلق نزدیک میشود. اما خوشبختانه بالاتر از سیاهی رنگی هست!
و آن رنگ هم سفید است. وقتی بتوانید همین تکنیک های بهبود رتبه سایت را اصولی و طبق یک برنامه ریزی مشخص انجام دهید، از تکنیک های سئو کلاه سفید بهره برده اید. متوجه تفاوت این دو رویکرد شدید؟
سئو کلاه سفید تکنیک های اصولی و مورد تایید گوگل برای بهینه سازی سایت
سئو کلاه سیاه: تکنیک های غیراصولی و اسپم برای افزایش سریع رتبه سایت
اما سوال اینجاست که چرا باید در مورد این تکنیک های اطلاعات کافی به دست آورد؟ جواب ساده است، برای اینکه اگر ندانید چه روشی در سئو کلاه سیاه است و چه روشی کلاه سفید، ممکن است با انجام دادن یکی از روش های غیراصولی، ضربه بدی را به جایگاه سایت خود وارد کنید.
یک مثال قابل لمس در مورد این موضوع استفاده از رپورتاژ آگهی است. همه میدانیم که دادن رپورتاژ میتواند باعث بهبود رتبه شود اما اگر ندانیم چه فاکتورهایی اثر رپورتاژ را از بین میبرند، باید خود را برای از دست دادن جایگاه سایت آماده کنیم.
اینجاست که شناخت روش های کلاه سیاه و سفید در رپورتاژ به ما کمک میکند درک درستی از چگونگی انجام این تکنیک ها به دست آوریم.
از آن جایی که الگوریتم های گوگل دائماً در حال پیشرفت و تغییر هستند، نادیده گرفتن آینده سئو میتواند برای وب مسترها تهدیدآمیز باشد. چرا؟ برای اینکه تنها در صورتی میتوانید یک قدم از سایت های رقیب جلو باشید که برای تغییرات آینده سئو یک برنامه ریزی مشخص داشته باشید. برای همین بهتر است با آخرین تغییرات همراه شوید و پیشنهاد ما دنبال کردن مقالات سئو 2019 در سایت آکادمی وبسیما است.
مثلاً یکی از مسائلی که در اخیراً بسیار مورد توجه قرار کارشناسان سئو قرار گرفته، استفاده از نام برند به عنوان یک معیار رتبه دهی است. یعنی هر چه نام یک کسب و کار بیشتر در وب دیده شود، سیگنال خوبی برای ارزش بالای این برند در گوگل خواهد بود.
علاوه بر این، برخی کارشناسان از اهمیت پادکست در سال 2019 صحبت میکنند و پیش بینی میکنند گوگل در آینده پادکست ها را بیشتر وارد نتایج جستجو میکند.
با خواندن موضوعات مرتبط به سئو 2019 میتوانید از تمام تغییرات، اخبار و پیش بینی های کارشناسان معتبر سئو باخبر شوید و با شناخت تکنیک های نوظهوری که کمتر کسی درباره آن اطلاع دارد، خودتان را برای تغییرات کوچک و بزرگ این حوزه آماده کنید.
سخن پایانی
بعد از اینکه دانش خود را با مطالعه کتاب های سئو بهروز کردید، نوبت به عملی کردن آموخته ها میرسد. برای اینکار بهتر است در «دوره های آموزشی سئو آکادمی وبسیما» شرکت کنید تا با چالش هایی که در پروژه های مختلف، بر سر راه کارشناس های سئو قرار میگیرد آشنا شوید. با دانستن این چالش ها، میتوایند در وقت، هزینه و انرژی خود صرفه جویی کنید.
فکر میکنید برای ورود به دنیای سئو آماده اید؟ هم بله و هم نه! یادگیری پایان کار نیست تا زمانیکه این تکنیک ها را به صورت عملی در یک پروژه واقعی استفاده نکنید نمیتوان انتظار داشت که درک دقیقی از آنها داشته باشید. پس آستین ها را بالا بزنید و همین امروز هرچه آموخته اید را اجرا کنید.