کد خبر:۸۱۲۹۰۷

عرضه ۸۵ نوع میوه و محصولات فرنگی در میادین میوه و تره بار

مدیرعامل سازمان مدیریت میادین میوه و تره بار یکی از دلایل استقبال بی نظیر مردم از این میادین را عرضه بیش از ۸۵ نوع میوه و محصولات فرنگی عنوان کرد.
به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری دانشجو، سید سعید راد مدیرعامل سازمان مدیریت میادین شهرداری تهران با اشاره به اینکه علاوه بر انواع میوه، محصولات فرنگی و سبزیجات، محصولاتی همچون مرغ، گوشت و ماهی نیز در میادین و بازار‌های میوه توزیع می‌شود، افزود: شهروندان با مراجعه به یکی از میادین، می‌توانند نیاز‌های روزانه و هفتگی خود را به صورت یک‌جا تامین کنند و یکی از دلایل استقبال از این مراکز خدماتی نیز همین موضوع است.

وی با اشاره به اینکه علاوه بر این، بحث امنیت غذایی مردم موضوع مهمی است که با توجه به کنترل‌های کیفی بر روی محصولات در میادین و بازار‌های میوه و تره بار به صورت ویژه در دستور کار سازمان مدیریت میادین قرار دارد، اظهار کرد: در حال حاضر، ۲۰ دکتر دامپزشک و ده‌ها کارشناس تغذیه و سلامت غذایی به صورت مستمر بر چگونگی تامین و توزیع محصولات عرضه شده در میادین و بازار‌های میوه و تره بار نظارت می‌کنند.

راد با اعلام اینکه برخی از میادین میوه و تره بار تهران مانند میدان‌های بهمن، بعثت و پیروزی، پایانه‌های فروش عمده مرغ، آبزیان و ماهی و گوشت هستند و بخش قابل توجهی از محصولات پروتئینی شهر تهران از طریق این مراکز تامین و توزیع می‌شود، تصریح کرد: علاوه بر این، ۸۵ بارکُد کالایی در دو بخش میوه و محصولات فرنگی در میادین میوه و تره بار وجود دارد که از تنوع قابل توجهی برخوردار است.

وی با اشاره به اینکه باید به نقطه‌ای برسیم که در هر محله تهران، حداقل یک بازار میوه و تره بار داشته باشد تا مردم بتوانند خرید‌های روزانه خود را با آرامش و اطمینان خاطر در آن‌ها انجام دهند و بتوانند محصولات مختلف- از به اصطلاح روز مصرف مانند میوه و فرنگی تا کالا‌های با مدت مصرف بیشتر و ماندگاری بالاتر مانند خوار و بار- را از این مراکز تامین کنند، اظهار کرد: میادین میوه و تره بار تهران به عنوان نمونه‌ای موفق از خدمات رسانی به شهروندان در کارگروه تنظیم بازار کشور، مطرح و تصمیم گرفته شد تا نسبت به راه اندازی میادین میوه و تره بار در سراسر کشور اقدام شود.

راد با بیان اینکه در حال حاضر ۵۰ تا ۵۵ درصد میوه و فرنگی، ۷۰ تا ۷۵ درصد ماهی و آبزیان، ۳۰ تا ۳۵ درصد گوشت و ۵۰ تا ۵۵ درصد مرغ مصرفی تهران از طریق میادین میوه و تره بار توزیع می‌شود، تصریح کرد: مردم به سازمان مدیریت میادین اطمینان دارند و گواه این مطلب، ثبت روزانه یک میلیون نوبت خرید از میادین و بازار‌های میوه و تره بار است، ضمن این که شهروندان از طریق سامانه بازار روز همراه می‌توانند از قیمت به‌روز انواع محصولات عرضه شده به همراه نشانی ۲۴۶ میدان و بازار میوه و تره بار مطلع شوند.

مدیرعامل سازمان مدیریت میادین میوه و تره بار در پایان با اعلام اینکه از زمانی که عرضه گوجه فرنگی کاهش و قیمت آن افزایش یافت، میزان توزیع این محصول در میادین میوه و تره بار دو برابر شده است، خاطرنشان کرد: سازمان مدیریت میادین نه تنها در مورد گوجه فرنگی، بلکه در مورد سایر محصولاتی که در گذشته با کاهش عرضه و افزایش قیمت رو به رو بوده‌اند نیز تمام قد وارد شده و میادین میوه و تره بار با ایفاء کردن نقش محوری در توزیع این کالا‌ها با نرخ‌های مصوب، در کنار دولت به کمک مردم آمده است.
ارسال نظر
captcha
*شرایط و مقررات*
خبرگزاری دانشجو نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند.
لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگیلیش) خودداری نمايید.
توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت یا منفی استفاده فرمایید.
با توجه به آن که امکان موافقت یا مخالفت با محتوای نظرات وجود دارد، معمولا نظراتی که محتوای مشابهی دارند، انتشار نمی یابد.
پربازدیدترین آخرین اخبار