ستاد توسعه اقتصاد دیجیتال و هوشمندسازی معاونت علمی میخواهد ضمن تعامل با شرکتهای بزرگ و پیشگامان اقتصاد الکترونیکی از تجارب آنها برای شناخت درست و هدفمند نیازهای این حوزه کمک کند.
به گزارش گروه فناوری خبرگزاری دانشجو به نقل از مرکز ارتباطات و اطلاع رسانی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، چند سالی است که با شکلگیری زیستبوم فناوری و نوآوری در کشور، ثابت شده است که نیازهای صنایع تنها در تامین پول و سرمایه خلاصه نمیشود و این نیروی انسانی خلاق است که میتواند پاسخگوی نیاز کشور باشد. شرکتهایی گاه در قواره کوچک، اما با شناخت درست از نیازها و نقاط کور صنایع مختلف، راههای علمی و درستی را در اختیار مدیران قرار میدهند.
در این میان یکی از بخشهایی که با حضور بخش خصوصی و شرکتهای پیشگام قرار است رشد یابد، اقتصاد دیجیتال است اقتصادی که راه خود را در اقتصاد سنتی باز کرده و با سرعتی بالا به همه بخشها رخنه کرده است. ستاد توسعه اقتصاد دیجیتال و هوشمندسازی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری هم با توجه به اهمیت استفاده از این توانمندیها و تجارب چند ساله، تعامل با شرکتهای بزرگ و پیشگامان اقتصاد دیجیتال را در اولویت کاری خود قرار داده است.
این برنامه بر اساس مشارکت با شرکتهای بزرگ و پیشگامان این عرصه اتفاق میافتد. قرار بر این است که این کار با هدف «افزایش نفوذ فناوریهای دیجیتال» و «پیشبرد برنامههای متنوعسازی توسعه بازار و صادرات» انجام شود.
«متنوعسازی اکوسیستم از منظر شکلگیری بازیگران و استارتاپهای مرتبط با حوزههای مسالهمحور اولویتدار»، «افزایش نفوذ و انتشار فناوریهای دیجیتال در صنایع»، «افزایش آگاهی عمومی و توانمندیهای عمومی و تخصصی در حوزه دیجیتال»، «افزایش سهم تولید دانش در حوزه فناوریهای دیجیتال با رویکرد اقتصادی و بازارمحور» و «افزایش حجم بازار و صادرات حوزه دیجیتال» از دیگر اهدافی است که در ستاد توسعه اقتصاد دیجیتال و هوشمندسازی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری پیگیری میشود.