نهاد مسئول نظارت بر صنعت تبلیغات در انگلیس در حکمی توسل به هراسافکنی برای تبلیغ ماسکهای مخصوص جلوگیری از شیوع کرونا را ممنوع اعلام کرد.
به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری دانشجو، در انگلیس «اداره استانداردهای تبلیغات» توسل به هراسافکنی و صدور هشدارهای افراطی در تبلیغ ماسکهای مخصوص مقابله با شیوع ویروس کرونا را ممنوع اعلام کرده است.
این اداره که مسئولیت نظارت بر صنعت تبلیغات در انگلیس را بر عهده دارد در حکمی روز چهارشنبه تبلیغات دو شرکت در بستر اینترنت برای فروش این ماسکها را بر خلاف قوانین خود خوانده و گفته چنین تبلیغاتی «ممکن است باعث ایجاد ترسهای غیرموجه شود.»
روزنامه گاردین نوشته در یکی از این تبلیغات، شرکتی به نام «Novads OU» تلفات شیوع کرونا و هراس عمومی از شیوع این ویروس را محور برنامههای تبلیغاتی خود برای معرفی ماسکهای صورت «اُکسیبرث» (Oxybreath) قرار داده و ادعا کرده بود با این ماسکها میتوان از این خطرات در امان ماند.
در تبلیغی دیگر متعلق به این شرکت ادعا شده بود این ویروس در حال گسترش «با سرعت نور» است و از مصرفکنندگان میخواست تا وقتی که هنوز میتوانند اقدام به خریداری ماسک کنند.
اداره استانداردهای تبلیغات حکم دیگری هم علیه شرکت «Easy Shopping 4 Home» (خرید آسان برای خانه) صادر کرده و گفته تبلیغ «دستگاه تنفس مصنوعی» برای ویروس کرونا توسط این شرکت مصداق سوءاستفاده از نگرانیها درباره این ویروس محسوب میشود.
این سازمان نظارتی، تبلیغات هر دو شرکت را «گمراهکننده، غیرمسئولانه و مبتنی بر هراسافکنی» خوانده است. «مت ویلسون»، از مقامهای اداره استاندارد تبلیغات گفت: «ما این تبلیغات مربوط به ماسکهای صورت را ممنوع کردهایم چون ادعاهایی که آنها مطرح کردهاند بر خلاف توصیههای ارائهشده توسط مقامهای وزارت بهداشت هستند و بنابراین گمراهکننده محسوب میشوند.»
در ادامه این بیانیه آمده است: «این تبلیغها، علاوه بر این غیرمسئولانه بودند چون در آنها هشدارهای افراطی مطرح شده و روی ترس افراد مانور میداد.»
تأکید مقامهای وزارت بهداشت انگلیس برای جلوگیری از ایجاد هراس در انگلیس در خصوص «کرونا» در حالی انجام شده که رسانههای وابسته به دولت این کشور، از جمله «بیبیسی» القای وحشت درباره شیوع این ویروس در ایران را در دستور کار قرار دادهاند.