رئیس دانشگاه فنیوحرفهای بیان کرد: اینکه آموزشهای مهارتی میتوانند کوتاهترین و بهترین راه اشتغال باشند؛ یکی از ضرورتهای آموزشهای فنی و حرفهای است.
ابراهیم صالحی عمران رییس دانشگاه فنی و حرفهای در گفتگو با خبرنگار دانشگاه خبرگزاری دانشجو درباره بازنگری و تدوین برنامههای درسی در سال ۹۸ بیان کرد: سال گذشته حدود ۳۰ برنامه در دورههای کاردانی بازنگری و در کنار آن ۸ برنامه برای دورههای کاردانی جدید، یک برنامه برای دورههای کارشناسی ناپیوسته جدید و ۳ برنامه برای دورههای کارشناسی پیوسته جدید تدوین شد.
صالحی عمران با بیان اینکه رتبه ایران در مولفه مهارت دانشآموختگان دانشگاهی ۱۳۳ است، ادامه داد: بازنگری و تدوین برنامههای درسی معمولا با توجه به بحث مهارت آموزی و توانمندسازی دانشجویان برای ورود به بازار کار پس از فارغالتحصیلی صورت میگیرد لذا لازم است که مهارتهایی که آموزش داده میشوند با فرصتهای بازار کار هماهنگ باشند در غیراین صورت بی فایدگی سرمایه انسانی رخ میدهد.
وی ضرورت اجتماعی، اقتصادی، آموزشی و تکنولوژی را از ضرورتهای آموزشهای فنی و حرفهای برشمرد و عنوان کرد: آموزش مهارتی بهترین آموزش جایگزین برای متقاضیان آموزشی و بهترین پاسخ برای تغییر تکنولوژی آموزش مادامالعمر است، همچنین آموزش مهارتی کوتاهترین و بهترین راه برای اشتغال افراد بیکار اجتماع محسوب میشود.
به گفته رییس دانشگاه فنی و حرفهای، با توجه به وظایف این دانشگاه در جهت ارائه آموزشهای فنی و مهارتی به دانشجویان؛ دولت مکلف است به منظور افزایش سعم آموزشهای مهارتی در نظام آموزشی کشور نسبت به افزایش سهم دانشگاه فنی و حرفهای و دانشگاههای علمی کاربردی در نظام آموزشی اقدامو تجهیزات آنها را به روز کند.