رییس دانشگاه فرهنگیان طی اطلاعیهای اعلام کرد: امسال بیش از ۲۰ هزار فارغالتحصیل این دانشگاه به وزارت آموزش و پرورش خواهند پیوست.
به گزارش خبرنگار دانشگاه خبرگزاری دانشجو، دانشگاه فرهنگیان طی اطلاعیهای از پیوستن بیش از ۲۰ هزار فارغ التحصیل این دانشگاه به وزارت آموزش و پرورش خبر داد. در این اطلاعیه حسین خنیفر رییس دانشگاه فرهنگیان بیان کرده است:
دانش بیشتر از آن است که به شمارش در آید، پس از هر چیزی نیکوترین آن را برگیر.»
ضمن تبریک حلول ماه رحمت و مغفرت و تقدیر وتشکر از شما مدیران و سرپرستان و اساتید و دانشجو معلمان و همکاران استانهای سراسر کشور و همکاران ستادی در دانشگاه فرهنگیان. همانطور که میدانیم عصر زندگی در دوران کرونا برگ جدیدی از حیات بشر را ورق زد که در یکصد سال اخیر اتفاق نادر و غافلگیر کننده بود و ارکان زندگی بشر را باز تعریف نمود. یکی از این تحولات و تغییرات سترگ که تحت تاثیر این اتفاق قرار گرفت مقوله آموزش است.
دانشگاه فرهنگیان نیز مانند سایر دانشگاهها و مراکز آموزشی جهان و ایران تحت تاثیر این ویروس منحوس قرار گرفت که بحمد الله با همت شما عزیزان آموزشهای پیوسته در ۳۱ استان با روشهای مجازی واستفاده از ظرفیتهای استانی و متنوع بومی وبا همت مضاعف اساتید محترم در حال انجام است.
مستحضرید که
آمار دقیق و معتبر فارغ التحصیلان دانشگاه فرهنگیان در مهرماه ۱۳۹۹ جهت پیوستن به دستگاه آموزش و پرورش جمعا۲۰،۷۹۰ (بیست هزار و هفتصد ونود) معلم خواهند بود که به تفکیک زیر است:
اولاً
۸،۷۴۰ نفر ورودی ۱۳۹۵ از دانشجومعلمان پیوسته هستند که امسال با تمهیدات لازم و با آموزشهای ترکیبی و مجازی و همت عالی شما در دوران کرونا ان شا الله مهرماه ۱۳۹۹ در ۳۱ استان و در ۱۶ رشته فارغ التحصیل و سر کلاس درس میروند.
ثانیاً
۱۲،۰۵۰مهارت آموز ماده ۲۸ که هفته پیش اسامی نهایی شان توسط وزارت آموزش وپرورش اعلام و ابلاغ شد که بایستی با ۳ پودمان و یک برنامه جامع RFP آموزش ببینند و ان شا الله مهرماه۱۳۹۹ در ۱۶ رشته و در ۳۱ استان به کار گرفته شده و کسوت معلمی خواهند پوشید،
که جمعاً ۲۰،۷۹۰ معلم جدید الورود به آموزش وپرورش (پیوسته و مهارت آموز ماده ۲۸) خواهند بود.
(والبته مستحضرید که جمعیت انبوه فارغ التحصیلان ما جهت ورود به آموزش و پرورش که طی سالهای ۱۳۹۶ تا ۱۳۹۸ و دوره مدیریت اینجانب مشغول به تحصیل گردیدند را در دو سال آتی خواهیم داشت)
لذا
بخاطر ضیق وقت و ضرورت اجرای پودمانهای سه گانه طراحی شده برآن شدیم تا:
آموزش پودمان نخست را که صرفاً دروس نظری است را به صورت جهادی و ضربتی و بدون فوت وقت و در زمان مقرر با استفاده از ظرفیت مناطق و با همت مدیریت استانها آغاز کنیم؛ و در کنار اجرای پودمان اول و با طی کردن تشریفات قانونی و مسیر لازم برای تمهید پودمانهای دوم وسوم نیز (به موازات اجرای پودمان اول) وارد عمل شویم؛ لذا همانطور که تاکید شد، پودمان نخست را که مختص دروس نظری است را با اتکا به ظرفیتهای استانی واساتید معزز سراسر کشور در دانشگاه فرهنگیان به پیش میبریم و دیگر اینکه طبق صحبتهای مفصل در وبینار ۱۳۹۹/۲/۷ با شما عزیزان انتظار دارد بدون فوت وقت آموزشهای مجازی مهارت آموزان را در کنار آموزش به دانشجویان پیوسته و از طریق شبکههای محلی وپیام رسانهای استانی از همین هفته پیگیری فرموده و موارد ذیل را به پیش ببرید:
۱. ثبت نام مهارت آموزان، ۲. ساماندهی و مدیریت دقیق مهارت آموزان، ۳. کلاس بندی مجازی مهارت آموزان، ۴. آغاز کار آموزش مهارت آموزان بدون فوت وقت، ۵. اجرای کامل پودمان نخست، ۶. ایجاد ظرفیت وآمادگی برای اجرای پودمانهای دوم وسوم، ۷. توجیه اساتید برای بکار گیری خلاقیت جهت آزمونهای ترکیبی ویا احیاناً غیر حضوری و تکلیف گرا. و گزارش مکرر به ستاد دانشگاه در تهران.
جا دارد که از تک تک شما عزیزان و مجاهدان میدان جهاد علمی در عصر هجمه دشمن نامرئی کرونا وشرایط حاکم بر جهان وکشور عزیزمان ایران تقدیر وتشکر به عمل آورم. وما توفیقنا الا بالله العلی العظیم.»