
کد خبر:۸۴۴۴۸۴
صدیقی در گفتگو دانشجو:
همه در فراخوان «ایده، محصول و اقدام» برای حل چالش کرونا و آموزش و پرورش شرکت کنند
مسئول مرکز بسیج دانشجویی دانشگاه فرهنگیان گفت: نسل جدید تحول خواه نظام آموزش و پرورش، همه را به خصوص معلمین بوم در مناطق محروم را به فراخوان ایده جهت رفع مشکلات نظام تعلیم و تربیت در رویارویی با این چالش دعوت میکند.
سجاد صدیقی مسئول مرکز بسیج دانشجویی دانشگاه فرهنگیان کشور در گفتگو با خبرنگار دانشگاه خبرگزاري دانشجو، با اعلام فراخوان ایده، محصول و اقدام برای حل نوآورانه چالش کرونا در حوزه آموزش و پرورش گفت: این چالش، یک «مسابقه» با تکیه بر قدرت هوش جمعی در جهت مردمی سازی فرآیند حل مسائل پدیده کرونا در حوزههای مختلف به خصوص تعلیم و تربیت و عدالت آموزشی است.
صدیقی در واکنش به مصاحبه اخیر وزیر آموزش و پرورش درباره پوشش ۹۰ درصدی دانش آموزان توسط سامانه شاد، تصريح كرد: چالش کرونا بیش از آن که خود ویروس خطرناک باشد، کم تفاوتی و بی تفاوتی مسئولین امر در مشکلات موجود در آن میتواند به زیرساختهای کشور آسیب بزند و تولیدکننده بسیاری از مشکلات باشد.
مسئول مرکز بسیج دانشجویی دانشگاه فرهنگیان تاكيد كرد: متأسفانه نبود زیرساخت و عدم اهتمام جدی مسئولان آموزش و پرورش، ساختار دستگاه تربیتی را در برابر چالشهایی مثل کرونا، ضعیف نشان داده و به واسطه آن مشکلات فراوانی ایجاد کرده است.
وی در ادامه بیان كرد: البته منکر تلاش مسئولین وزارتخانه نیستیم و حتی همه مشکلات را به عهده آنها نمیگذاریم، بالاخره هم در گذشته مورد تأکید قرار گرفته است و هم اكنون نیازی ضروری محسوب ميشود که در موضوع نظام آموزش و پرورش، زیرساختهای حمایتی جدی برای حداقل آموزش از راه دور شکل بگیرد.
وی ادامه داد: ایجاد بستر توسعه تولید محتوا و شبکه زیرساختی قوی، توانمند و منعطف نسبت به فرآیند آموزش و پرورش، مقولهای است که دیر یا زود باید صورت پذیرد، اما نکته اساسی آن این است که هر شبکه زیرساختی باید بتواند به توسعه عدالت کمک كند و ظهور هر نوع دیگر آن به هر بهانه ای، حتی کرونا، هم برخورد غیرمسئولانه دست اندرکاران را نشان میدهد و هم آسیبهای جبران ناپذیری به موضوع میزند.
صدیقی در ادامه به رونمایی از پیام رسان شاد توسط وزارت آموزش و پرورش اشاره كرد و گفت: در چالش کرونا آنچه شاهد بودیم تلاش دیرهنگام دستگاه آموزش و پرورش نسبت به رفع بحران گسست فرآیند آموزشی و تربیتی است و آنچه را نیز به عنوان تحفه به عنوان «پیام رسان شاد» برای رفع مشکل عرضه کردند، هم در دقت اصل کار دارای ایراد است و پیام رسان به عنوان بستر آموزش حائز ایرادات جدی است و هم در کفایت آموزش نتوانسته است پوشش مناسبی در این وظیفه ایجاد کند و متأسفانه طبق معمول آن قشری که محروم از اقدام دست اندرکاران و تصمیم گیران میشود، محرومین و مستضعفین به عنوان، ولی نعمتان انقلاب هستند.
صدیقی در واکنش به مصاحبه اخیر وزیر آموزش و پرورش درباره پوشش ۹۰ درصدی دانش آموزان توسط سامانه شاد، تصريح كرد: چالش کرونا بیش از آن که خود ویروس خطرناک باشد، کم تفاوتی و بی تفاوتی مسئولین امر در مشکلات موجود در آن میتواند به زیرساختهای کشور آسیب بزند و تولیدکننده بسیاری از مشکلات باشد.
مسئول مرکز بسیج دانشجویی دانشگاه فرهنگیان تاكيد كرد: متأسفانه نبود زیرساخت و عدم اهتمام جدی مسئولان آموزش و پرورش، ساختار دستگاه تربیتی را در برابر چالشهایی مثل کرونا، ضعیف نشان داده و به واسطه آن مشکلات فراوانی ایجاد کرده است.
وی در ادامه بیان كرد: البته منکر تلاش مسئولین وزارتخانه نیستیم و حتی همه مشکلات را به عهده آنها نمیگذاریم، بالاخره هم در گذشته مورد تأکید قرار گرفته است و هم اكنون نیازی ضروری محسوب ميشود که در موضوع نظام آموزش و پرورش، زیرساختهای حمایتی جدی برای حداقل آموزش از راه دور شکل بگیرد.
وی ادامه داد: ایجاد بستر توسعه تولید محتوا و شبکه زیرساختی قوی، توانمند و منعطف نسبت به فرآیند آموزش و پرورش، مقولهای است که دیر یا زود باید صورت پذیرد، اما نکته اساسی آن این است که هر شبکه زیرساختی باید بتواند به توسعه عدالت کمک كند و ظهور هر نوع دیگر آن به هر بهانه ای، حتی کرونا، هم برخورد غیرمسئولانه دست اندرکاران را نشان میدهد و هم آسیبهای جبران ناپذیری به موضوع میزند.
صدیقی در ادامه به رونمایی از پیام رسان شاد توسط وزارت آموزش و پرورش اشاره كرد و گفت: در چالش کرونا آنچه شاهد بودیم تلاش دیرهنگام دستگاه آموزش و پرورش نسبت به رفع بحران گسست فرآیند آموزشی و تربیتی است و آنچه را نیز به عنوان تحفه به عنوان «پیام رسان شاد» برای رفع مشکل عرضه کردند، هم در دقت اصل کار دارای ایراد است و پیام رسان به عنوان بستر آموزش حائز ایرادات جدی است و هم در کفایت آموزش نتوانسته است پوشش مناسبی در این وظیفه ایجاد کند و متأسفانه طبق معمول آن قشری که محروم از اقدام دست اندرکاران و تصمیم گیران میشود، محرومین و مستضعفین به عنوان، ولی نعمتان انقلاب هستند.
مسئول مرکز بسیج دانشجویی دانشگاه فرهنگیان کشور اظهار كرد: اگرچه مشکلات موجود آموزش و پرورش را درک میکنیم، ولی رنج مضاعف آن است که وزیر و بقیه مسئولین، خود را به خواب غفلت میزنند و با آمار کذب پوشش ۹۰ درصدی دانش آموزان سعی در انحراف واقعیت دارند.
وی در ادامه با تشریح فراخوان ایده برای رفع مشکل بحران کرونا در موضوع آموزش و پرورش گفت: از آنجایی که وزیر و وزارتخانه مطبوع ، ظاهرا هیچ مسئولیتی در برابر محرومین و مستضعفین نمیدانند، نسل جدید تحول خواه نظام آموزش و پرورش، همه را به خصوص معلمین بوم در مناطق محروم را به فراخوان ایده جهت رفع مشکلات نظام تعلیم و تربیت در رویارویی با این چالش دعوت میكند.
صديقي ادامه داد: در فراخوان ایده، محصول یا اقدام به دنبال آن است که با مشارکت نوآوران اثرات چالش کرونا بر فعالیتهای تربیتی مدارس و عدالت آموزشی کاهش داده و پوشش تحصیلی دانش آموزان مناطق محروم از دسترسی به اینترنت و دانش آموزان فاقد امکانات یا قدرت استفاده از ابزارهای آموزش مجازی را دنبال كند.
مسئول مرکز بسیج دانشجویی دانشگاه فرهنگیان کشور تصريح كرد: این فراخوان دارای جوایز ارزشمندی برای صاحبان ایده، محصول و یا اقدام مناسب است و علاوه بر آن امکان حمایت شبکه حامیان از پیشنهادات ثبت شده فارغ از اینکه در ارزیابی داوران چالش، برنده شده و یا نشده باشند، فراهم میشود. این حمایتها شامل «سرمایه گذاری و مشارکت»، «ارائه تسهیلات»، «امکان ثبت به عنوان هسته/واحد فناور»، «تامین زیرساخت»، «تامین سرمایه در گردش»، «تسهیلات سربازی و کسری خدمت» و ... خواهد بود.
وي در پايان خاطرنشان كرد: علاقهمندان جهت شرکت در این چالش میتوانند تا ۲۵ اردیبهشت ماه با مراجعه به سامانه کندو به آدرس candoportal.com/corona در این فراخوان شرکت كنند.
وی در ادامه با تشریح فراخوان ایده برای رفع مشکل بحران کرونا در موضوع آموزش و پرورش گفت: از آنجایی که وزیر و وزارتخانه مطبوع ، ظاهرا هیچ مسئولیتی در برابر محرومین و مستضعفین نمیدانند، نسل جدید تحول خواه نظام آموزش و پرورش، همه را به خصوص معلمین بوم در مناطق محروم را به فراخوان ایده جهت رفع مشکلات نظام تعلیم و تربیت در رویارویی با این چالش دعوت میكند.
صديقي ادامه داد: در فراخوان ایده، محصول یا اقدام به دنبال آن است که با مشارکت نوآوران اثرات چالش کرونا بر فعالیتهای تربیتی مدارس و عدالت آموزشی کاهش داده و پوشش تحصیلی دانش آموزان مناطق محروم از دسترسی به اینترنت و دانش آموزان فاقد امکانات یا قدرت استفاده از ابزارهای آموزش مجازی را دنبال كند.
مسئول مرکز بسیج دانشجویی دانشگاه فرهنگیان کشور تصريح كرد: این فراخوان دارای جوایز ارزشمندی برای صاحبان ایده، محصول و یا اقدام مناسب است و علاوه بر آن امکان حمایت شبکه حامیان از پیشنهادات ثبت شده فارغ از اینکه در ارزیابی داوران چالش، برنده شده و یا نشده باشند، فراهم میشود. این حمایتها شامل «سرمایه گذاری و مشارکت»، «ارائه تسهیلات»، «امکان ثبت به عنوان هسته/واحد فناور»، «تامین زیرساخت»، «تامین سرمایه در گردش»، «تسهیلات سربازی و کسری خدمت» و ... خواهد بود.
وي در پايان خاطرنشان كرد: علاقهمندان جهت شرکت در این چالش میتوانند تا ۲۵ اردیبهشت ماه با مراجعه به سامانه کندو به آدرس candoportal.com/corona در این فراخوان شرکت كنند.
لینک کپی شد
گزارش خطا
۰
ارسال نظر
*شرایط و مقررات*
خبرگزاری دانشجو نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند.
لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگیلیش) خودداری نمايید.
توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت یا منفی استفاده فرمایید.
با توجه به آن که امکان موافقت یا مخالفت با محتوای نظرات وجود دارد، معمولا نظراتی که محتوای مشابهی دارند، انتشار نمی یابد.