کد خبر:۸۹۵۴۸۷

توضیح جلسات متنا توسط عضو شورای مرکزی ستاد راهبری بسیج دانشگاه‌های فنی و حرفه‌ای

نصیر منصورزاده عضو شورای تبیین مواضع و شورای مرکزی ستاد راهبری بسیج دانشجویی دانشگاه‌های فنی و حرفه‌ای کشور در مصاحبه با خبرگزاری دانشجو ضمن تبریک ۱۶ آذر و روز دانشجو به تبیین سلسله جلسات متنا و جهش پرداخت.


ایشان با بیان اینکه " تربیت مهندس تراز نظام اسلامی لازمه اش داشتن نظام آموزشی_تربیتی تراز اسلامی است " در تبیین سلسله نشست‌های متنا و جهش افزودند: به حول قوه الهی و طبق چشم انداز ترسیم شده مسیر مطالعات متنا و جهش به طراحی نظام آموزشی_تربیتی صنعت محور جهت تربیت مهندس تراز نظام اسلامی از هنرستان تا پایان تحصیلات دانشگاه فنی و حرفه‌ای ختم می‌شوند.
آقای منصورزاده افزودند: متاسفانه سیستم آموزشی حاکم بر محصلان دانشگاه فنی و حرفه‌ای زمینه سازی تحقق رسالت این دانشگاه یعنی تربیت مهندس متخصصِ متعهدِ مومن کاربردی را فراهم نمیکند ومطالبه به حق امروز مقام عظمای ولایت حضرت امام خامنه‌ای از دانشگاه فنی و حرفه‌ای " تربیت مهندس تراز اسلامی " است که متاسفانه با ریل‌گذاری فعلی این مهم محقق نمی‌شود.

نصیر منصورزاده خاطر نشان کرد: مرکز بسیج دانشجویی دانشگاه‌های فنی و حرفه‌ای با ساعت‌ها کار مطالعاتی عملیاتی اقدام به برگزاری سلسله جلسات تخصصی متنا و جهش کرده است که طی این نشست‌های تخصصی از فعالان عرصه نظام مهندسی و صنعت که در متن کار حضور دارند، نظر خواهیِ تخصصی می‌شود که ان شاءالله در آینده نه چندان دور بتوانیم منویات مقام معظم رهبری از جمله در حوزه‌های اقتصاد، تولید و ارتباط دانشگاه و صنعت و نهایتا تربیت پنجه‌های کارآمد مومن را محقق کنیم.
ایشان افزود: سلسله جلسات تخصصی مهندس تراز نظام اسلامی (متنا) و جهش (با محوریت صنعت، موتور پیشران جهش تولید) به همت بسیج دانشجویی دانشگاه‌های فنی و حرفه‌ای با رویکرد نقش آفرینی تخصصی در چالش‌های فعلی کشور و مسائل تولید، اقتصاد، صنعت و تربیت نیروی انسانی مومن آغاز گردیده است و این آغازی است برای شروع یک کارعلمی ملی و بزرگ.

نصیر منصورزاده در تببین ساختار سلسله جلسات متنا و جهش خاطر نشان کردند: برگزاری این جلسات در همه استان‌های کشور به ترتیب استان‌های مستعد و توانمند پیگیری و اجرا می‌شود و امیدواریم همه فعالان عرصه نظام مهندسی و حوزه صنعت تجارب ارزنده خود در اختیار نسل جوان مومن قرار دهند. این سلسله نشست‌های تخصصی در نهایت به تدوین یک نظام آموزشی منسجم، به روز و مبتنی بر ارتباط صحیح دانشگاه و صنعت منجر خواهد شد که پیگیری اجرا و ابلاغ آن از طریق مجلس شورای اسلامی و نهاد‌های مربوطه مطالبه خواهد شد، ان شاءالله.

نصیر منصورزاده در بیان انتقاد از وضعیت امروزی حاکم بر دانشگاه فنی و حرفه‌ای افزود: سیستم فعلی مدیریت حاکم بر دانشگاه فنی و حرفه‌ای متاسفانه در حاضر از پس مشکلات صنفی و آموزشی درون دانشگاه بر نمی‌آید و این یک چالش بزرگ برای دانشگاه فنی و حرفه‌ای و حرکت‌های علمی بزرگ و تحول محور است.

منصورزاده در این مصاحبه گفت:امیدواریم مدیران دانشگاه فنی و حرفه‌ای هرچه زودتر مسائل پیش پا افتاده و دست و پاگیر فعلی را حل کرده و به خیل عظیم دانشجویان انقلابی نخبه و تحول خواه جهت انجام نقش آفرینی‌های بزرگ در حل چالش‌های مبتلابه نظام مقدس جمهوری اسلامی بپیوندند.
ایشان خطاب پایانی خود را هم خطاب به مسئولین دانشگاه فنی و حرفه‌ای عنوان کردند و افزودند: با توجه به عزم جدی تشکل‌های انقلابی و علمی دانشگاه‌های فنی و حرفه‌ای سراسر کشور برای تغییرات تحول خواهانه در این دانشگاه سیستم مدیریت فعلی بهتر است به جای سنگ اندازی، راه حرکت‌های تحولی و علمی دانشجویان را هموار‌تر کند، چرا که نسل جوان امروز مدیرانی از جنس خودشان یعنی پرشور، تحولی، با اراده و جهادی میخواهد.

 کانال رسمی بسیج دانشجویی دانشگاه فنی و حرفه‌ای کشور
ارسال نظر
captcha
*شرایط و مقررات*
خبرگزاری دانشجو نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند.
لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگیلیش) خودداری نمايید.
توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت یا منفی استفاده فرمایید.
با توجه به آن که امکان موافقت یا مخالفت با محتوای نظرات وجود دارد، معمولا نظراتی که محتوای مشابهی دارند، انتشار نمی یابد.
پربازدیدترین آخرین اخبار