به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو، فریدون جعفری مدیرکل دفتر بازرسی و پاسخگویی به شکایات و دبیر کارگروه ارتقای سلامت نظام اداری و مقابله با فساد وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، گفت: در راستای اجرای دولت الکترونیک، روانسازی امور اداری، ارتقای سطح شفافیت و امکان رهگیری و رصد دقیق شکایات، سامانه جامع پاسخگویی به شکایات در وبسایت وزارت علوم، تحقیقات و فناوری راهاندازی شد.
وی افزود: دفتر بازرسی و پاسخگویی به شکایات وزارت علوم، در راستای اجرای دولت الکترونیک و روانسازی امور اداری، بالاخص ارتقای سطح شفافیت و امکان رهگیری و رصد دقیق شکایات به عمل آمده در این وزارت و کاهش میانگین زمان پاسخگویی به شکایات و ارائه مستندات مرتبط با شکایات (به صورت ایجابی یا سلبی) پس از حدود یک سال فراهمسازی مقدمات و شرایط ایجاد سامانه تمام الکترونیکی دریافت و پاسخگویی به شکایات به نحوی که با اتوماسیون اداری وزارت و شبکه دولت هماهنگ باشد، اقدام به طراحی سامانه جامع پاسخگویی به شکایات و دریافت گزارش تخلفات و سو مدیریتها و موارد نقض حقوق شهروندی و تخلفات آموزشی و پژوهشی کرده که از ابتدای سال ۱۴۰۰ در صفحه اصلی سایت این وزارت بارگزاری شده است.
مدیرکل دفتر بازرسی و پاسخگویی به شکایات وزارت علوم تصریح کرد: از ابتدای سال جاری تمام درخواستها و شکایات فقط از طریق سامانه مذکور قابل دریافت بوده و با توجه به لینک شدن این سامانه با سامانه اتوماسیون اداری وزارت علوم و قابلیت پیگیری برخط شکایات و گزارشها و بالاخص با توجه به شرایط کرونا و ضرورت رعایت پروتکلهای بهداشتی و منع آمدوشد در ادارات، از تاریخ ذکرشده دفتر بازرسی و پاسخگویی به شکایات این وزارت از پذیرش شکایات و اعلام تخلف و موارد نقض حقوق شهروندی و تخلفات پژوهشی و علمی به صورت فیزیکی و کاغذی امتناع نموده و موارد فوق صرفاً از طریق سامانه پاسخگویی به شکایات به آدرس الکترونیکی erp.msrt.ir که در صفحه اصلی سایت وزارت علوم نیز درج شده است، قابل دریافت و پیگیری خواهد بود.