به گزارش گروه فرهنگی خبرگزاری دانشجو، فیلم سینمایی «مدیترانه» ساخته هادی حاجتمند با موضوع مدافعان حرم است؛ فیلمیکه بیش از دو سال از زمان تولیدش میگذرد، اما بنابر همان بیعدالتی که وجود داشته است با بیمهری مواجه شده و موفق به اکران در زمان مناسب نشده بود، حالا روی پرده سینماها رفت. در حالی که انتظار نمیرفت فیلم بتواند با استقبال مواجه شود، اما گروه سازنده و تیم تبلیغاتی، تمام توان خود را به کار گرفتند تا این فیلم دیده شود. فیلمی که شاید بتوان عنوان نخستین بر آن نهاد، فیلمی درباره رشادتهای لشگر فاطمیون که بر پرده سینماها دیده میشود.
بر اساس گزارش فارس، اما متأسفانه این تمام مشکلات فیلمهای جبهه و جنگ نیست؛ در حالی که امروز صفحات فضای مجازی و بهخصوص اینستاگرام نقش اساسی در جذب مخاطب دارند و سینما نیز از این امر مستثنی نیست و با فراهمکردن مواد تبلیغاتی همانند سایر کالاهای فرهنگی و هنری دیگر، در تلاش است تا بتواند مخاطب هدف خود را از این طریق برای تماشای آثار به سالن سینما بکشاند. گروه تبلیغاتی فیلم «مدیترانه» نیز با بهره گرفتن از این اتفاق تلاش کرد تا بتواند مخاطب هدف خود را جذب کند که در یک اقدام غافلگیرانه دومین تیزر تبلیغاتی این فیلم از سوی اینستاگرام حذف شد.
اقدام اینستاگرام در حذف پستهای کاربران ایرانی از سال ۹۸ نمود بیشتری یافته است و هر بار که کاربران ایرانی در محکومیت اقدامات تروریستی و غیرانسانی کشورهای متخاصم، دست به انتشار پستی میزنند، اینستاگرام آن را حذف و یا صفحه کاربر را مسدود میکند. این تصمیمات یکجانبه در زمان شهادت سردار سلیمانی و پس از آن، در زمان ترور شهید فخریزاده به دفعات تکرار شد و حالا کار به جایی رسیده است که حتی تیزر فیلمهای سینمایی با این محور را نیز که پرمخاطب میشوند، حذف میکند.
اینستاگرام به حذف تیزرهای «مدیترانه» بسنده نکرد و صفحات کارگردان و تهیهکننده فیلم را هم برای چندمینبار مسدود کرد.