به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری دانشجو، مهدی صداقتی، مدیرعامل سازمان مهندسی و عمران شهر تهران در خصوص ساماندهی ترافیکی جاده قدیم قم در محدوده زیرگذر بهشت زهرا (س) گفت: این محدوده با توجه به فقدان مسیرهای کندرو و نیز وجود کاربریهای جاذب سفر همچون ورودی شهر کهریزک، ایستگاه متروی کهریزک، ایستگاه تاکسی و پارکینگهای عمومی، دچار ترافیک عبوری قابل توجه و نیازمند تعریض مسیر از طریق احداث مسیرهای کندرو بود.
وی با بیان اینکه عدم وجود مسیرهای کندرو این محدوده که مرز منطقه ۱۹ شهرداری تهران با کهریزک محسوب میشود، سبب کاهش عرض سوارهرو از ۶ خط به ۳ خط عبوری و در نتیجه وقوع تصادفات سنگین یا ایجاد گرههای ترافیکی شده بود، خاطرنشان کرد: طی بازدید سال گذشته معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران، تعریض و اصلاح این بخش از جاده قدیم تهران-قم در قالب بخشی از درخواستهای مردمی مطرح شد و به این ترتیب پروژه تعریض پل زیرگذر بهشت زهرا در ورودی شهر کهریزک با هدف تعریض مسیرهای کندروی شرقی و غربی جاده قدیم تهران-قم و در نتیجه افزایش ظرفیت ترافیکی این معبر در دستور کار قرار گرفت.
مدیرعامل سازمان مهندسی و عمران شهر تهران در ادامه با اشاره به آغاز عملیات اجرایی از اردیبهشت ماه سال ۱۴۰۳، از به ثمر نشستن جبهه شرقی پروژه طی مدت زمان ۷ ماه خبر داد و گفت: در این پروژه، تعریض پل شرقی به عرض ۲۴ متر و طول ۲۱ متر در ۳ خط سواره رو (کندرو) و احداث یک پیادهرو به عرض ۴ متر به اتمام رسیده و آخرین مراحل عملیات عمرانی برای تعریض پل غربی نیز ادامه دارد. ضمناً اجرای ۲۵۰۰ متر طول شبکه جمعآوری و هدایت آبهای سطحی و اصلاحات هندسی از سایر اقدامات انجام شده در این پروژه است.
صداقتی در پاسخ به پرسشی در خصوص منافع ترافیکی افزایش ظرفیت ترافیکی جاده قدیم تهران-قم، روانسازی ترافیکی این جاده و خیابانهای اطراف از جمله خیابان تهرانی مقدم، تسهیل تردد شهروندان، ارتقای دسترسی و رفع گرههای ترافیکی ورودی شهر کهریزک را از اثرات اجرای این پروژه برشمرد.
به گفته مدیرعامل سازمان مهندسی و عمران شهر تهران، تاکنون برای اجرای این پروژه ۲۷۰۰ مترمربع قالب بندی، ۲۵۰ تن آرماتوربندی، ۲۲۰۰ مترمکعب راکفیل بتن، ۲۵۰۰ مترمکعب بتنریزی، ۲۰۰۰ تن آسفالت اجرا شده و مجموع هزینههای اجرایی آن به ۳۸ میلیارد تومان میرسد.