«راستش را بگو» دروغ می‌گوید!
نقدی بر معیارهای اخلاقی «راستش را بگو»؛
معیارهای نادرست و غیر کاربردی در سریال «راستش را بگو» نه تنها آن را به سمت کلیشه برده است، بلکه باعث شده تا مفاهیم اخلاقی و عرفانی سریال به کج راهه برود.
تعداد نظرات: ۱۸
بدون نام
-
۱۰:۳۶ - ۱۳۹۱/۰۸/۲۲
با سلام ما چاره اي جز پرورش سينماگران متعهد نداريم وگرنه هميشه شاهد توليد برنامه هاي نادرست خواهيم بود
salam
-
۱۲:۴۰ - ۱۳۹۱/۰۸/۲۲
باسلام .من بااحترام براي تحليل ارائه شده توسط خبرگزاري شما ،ولي اين فيلم رو از نگاه ي180درجه اي ديگرهم ميشودتحليل کرد.
وآن اين است که يه گام مهم درصداوسيما برداشته شده وآن توجه به اخلاقيات وجوون مردي در اين دنياي بدون اخلاق است.وبنظرم بايد با آسيب شناسي اين فيلم حمايت ازاين خط فکري را هم ازصداوسيما انجام بدهيم.
بدون نام
-
۱۹:۲۷ - ۱۳۹۱/۰۸/۲۲
وقتي فرمايشات رهبري در حوزه تحول در حوزه علوم انساني ،اسلامي سازي دانشگاه و ناکارآمدي حوزه روي زمين مي ماند بررسي ضعف در مديريت ،الگوسازي و ايده پردازي نقد راه نرفته است
بدون نام
-
۱۱:۳۰ - ۱۳۹۱/۰۸/۲۳
اين سريال واقعا به دانشجو و استاد و خبرنگار و رزمنده و عقل و شعور مخاطب توهين مي كنه. روابط غير واقعي، جلسه دفاعي كه با سخنراني اشتباه گرفته شده و ... . واقعا صداوسيما و شخص آقاي ضرغامي بايد در قبال اين سريال هاي آبگوشتي پاسخگو باشند
بيننده
-
۱۲:۵۶ - ۱۳۹۱/۰۸/۲۳
سپاس از تحليلتون!
نقد يعني بررسي. بررسي، کلي و داراي جنبه هاي و –ست. اميدواريم snn به نقدي دقيقتر و منصفانه تر و جامع تر بپردازه تا بهش بعنوان رسانه اي دانشجويي و حق طلب نگاه بشه.
فيلم "راستش را بگو" به ياد ما آورد:
- بزرگوارانه ببخشيم کساني رو که به ما ظلم کردن و پشيمون شدن و در عين حال ظلم نپذيريم و در مقابل کساني که ميخوان به ما ظلم کنن قاطع و سازش ناپذير باشيم.
- به دردهاي(!) کسايي که تو کوچه و خيابون و مترو از کنارمون ميگذرن بيتفاوت نباشيم . شايد حتي گوش بودن ما هم تا حدي تسکين دردشون باشه .
- همه ي زندگي زود به مقصد و به کارها رسيدن نيست! گاهي زندگي، آرام رفتن و به مسيرو هم مسيرها نگاه کردنه!
- مسلمان بودن تنها(!) به داشتن ادبياتي خاص در گويش و يا قيافه و تيپ و حرکات خاص نيست.
بيننده
-
۱۲:۵۹ - ۱۳۹۱/۰۸/۲۳
. مسلمان جدي بايد به پوشش زيبا و مرتبش و به خوشرويي و رفتارش با آدمها دقت کنه. وبا دلي مهربان و فکري پاک بدون برچسب زدن و قضاوت به آدمها نگاه کنه! و حتي گاهي نذر محبت و گل دادن به ديگران بکنه!
- نااميد نباشيم . هنوز رزمنده ها و سربازان خميني دنبال همرزم ميگردن. واقعا همينطوره! هنوز دلاي جوون و نفساي تازه همديگرو جذب ميکنن. ميشه کاري کرد.هنوزم جنگه و سرباز عاشق ميطلبه. دفاع مقدس تموم نشده!
پيامهاي خوب ديگري هم احتمالا داره که در حال حاضر به ذهن بنده نميرسه. و البته بسيار مسرور شديم که شاهد فيلمي با موضوع اصلاح سبک زندگي با اين فاصله نسبتا کوتاه از بيانات رهبري در اين زمينه بوديم. و چه شايسته و زيبا که هنرمندان اين مرز و بوم بيش از پيش همانند بقيه قشرهاي متعهد از جمله دانشجويان بدنبال خطوط
بيننده
-
۱۳:۰۱ - ۱۳۹۱/۰۸/۲۳
نياوردن جلوي بعضي بچه با کلاسا ، حقه هاش ، بي ادبي در برخورد با اعضاي خانواده و جامعه و...نميگيم چادري ها فرشتن . اما خدا وکيلي عمومشون اينطوري هم نيستن!
واقعا خانمهاي خبرنگار اينقدر راحت دوستانه با هرکسي حرف ميزنن و شب به صرف شام به خونه مردمي که نميشناسنشون ميرن؟؟
واقعا در دانشگاه ها دخترک ناراحتي که براي آرامشش با آب توي حوض محوطه بازي ميکنه، آنگاه پسر مهربوني که بقول مادر بزرگ از کنار دخترا رد هم نميشه براي همدردي با او ميره کنارش رو لبه حوض ميشينه و با او گفتگو ميکنه، غير طبيعي و بقولي سوژه نيست؟؟ آيا اگر بقيه هم اينطور روابط همدلانه داشته باشن عقلا تاييد ميکنن؟؟
بيننده
-
۱۳:۰۲ - ۱۳۹۱/۰۸/۲۳
کلاس اخلاق يا جلسه گفتگوي دانشجويي باشه و اساتبدي تا به اين حد بذله گو و غير رسمي در جلسات رسمي نديديم. آنهم با اعطاي نمره 5/19 بدون هيچگونه سوالي از دانشجوي ارشد!!
- دقت در جزئيات و کليات فيلم و سر هم نکردن، احترام به شعور بينندست. به اميد ديدن آثاري با ايده هاي اينچنيني که به سبک زندگي ميپردازه در قالبها و کيفيت درخور مردم ايران.
بدون نام
-
۱۳:۰۴ - ۱۳۹۱/۰۸/۲۳
با نام خدا
در مورد سريال ((راستش را بگو))چند نکته حائز اهميت است که بايد به آن پرداخت شود ابتدا محيط دانشگاه وارتباطات دانشجويي ونظارت بر اقدامات دانشجويي با يد گفت که کارکتارهاي فيلم بيشتر به عنوان تفسير انتزاعي نويسنده از دانشگاه ودانشجو نمايش داده شده است در صورتي که در صورت واقعي اينگونه نيست.اما نکته مهم نظارت بر دانشجويان از طريق سرويس هاي امنيتي که در ابتداي فيلم به شکل خوب به آن پرداخته بود اما متاسفانه امنيتي نشان دادن محيط به اين شکل خطاي بزرگ نويسنده است.در مورد ديالوگهاي فيلم بايد گفت که شعار وکليشه ومصنوعي است وارتباط با مخاطب برقرار نمي کند.
بيننده
-
۲۲:۱۹ - ۱۳۹۱/۰۸/۲۳
همه نظراتي که ارسال شده در قسمت مربوطه درج نشده و مطلب ناقص شده. ممکنه نظرات مابين 2 نظر آخر درج بشه تا مقصود "بيننده" کامل مشخص بشه؟
اگر ممکن نيست همين چند نظر رو هم حذف کنيد. چون بنظر مياد که رعايت امانت نميشه. سپاس!
شنونده
-
۰۰:۱۰ - ۱۳۹۱/۰۸/۲۴
جناب بيننده نقدهاي شما را خواندم
مخاطبان با ديدن سريال هاي از اين قبيل احساس مي کنند به شعور آنان بي احترامي شده اين احساس که بارها در هنگام ديدن سريال هاي تلويزيون به مخاطب منتقل مي شود بيانگر چيست؟؟؟؟
شنونده
-
۰۰:۱۳ - ۱۳۹۱/۰۸/۲۴
دوست عزيز بيننده
فرموده ايد مسلمان بودن تنها به ادبيات و گويش نيست به تيپ نيست.
چه صحبت حکيمانه اي اما پاسخ مرا هم بدهيد آيا محتويات فيلم به غير از سلايق شخصي بود؟؟؟
آيا محدود به تيپ و ژست نشده بود؟؟؟
شنونده
-
۰۰:۱۶ - ۱۳۹۱/۰۸/۲۴
دوست عزيز بيننده
به دردهاي جامعه بي توجه نباشيم؟؟؟؟؟؟
کي مي خواهيم باور کنيم جامعه يعني مادر برادر همسر خواهر فرزندان پدر؟؟؟؟
چرا هنوز باور نکرده ايم اصلي ترين وظايف و مسئوليت هاي ما نسبت به آنان تعريف مي شود سپس ديگران؟؟؟/
شنونده
-
۰۰:۱۷ - ۱۳۹۱/۰۸/۲۴
نقدي که دانشجو وارد کرده است هرچند که جامعيت ندارد اما به خوبي مصاديق کليشه اي بودن و ناکاربردي بودن اين سريال را متذکر مي شود و حتي راه حل جايگزين را نشان مي دهد
شنونده
-
۰۰:۱۹ - ۱۳۹۱/۰۸/۲۴
فيلم همان طور که اشاره کرديد نه ساختار واقع گرايانه اي دارد و صرف اين که در ژانر اخلاق به آن پرداخته شده قابل دفاع نيست که همه به خوبي مي دانند بد تبليغ کردن بدتر از تبليغ نکردن است
شنونده
-
۰۰:۲۰ - ۱۳۹۱/۰۸/۲۴
بياييد به کم راضي و قانع نشويم هرچند که سطح توقعات ما از صدا و سيما تنزل يافته
sima abdy
-
۲۲:۳۵ - ۱۳۹۱/۰۸/۲۴
واقعا روتون مي شه از سريالي همچون راستش را بژگو تمجيد کنيد؟؟؟؟
هانيه خانم؟؟؟؟؟؟
کارگردان اصلا دانشگاه سر زده ببينه چه خبر؟؟؟؟ موافقم به شعور ما توهين شد.
من
-
۰۳:۲۷ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۷
اين سريال فقط شعاره....فقط شعار...اون هم به بدترين شکل...يه جاهاييش واقعا توهين به شعور مخاطبه....آدم واقعا دلش به حال اين همه سرمايه مي سوزه....
ارسال نظرات
captcha
آخرین اخبار