مجید وجدانی زاده در گفتوگو با خبرنگار «خبرگزاری دانشجو» در مشهد، بیان داشت: با این فضای رسانهای که در اختیار کاندیداهاست، برخی هزینهها اسلامی نیست، هرچند این هزینهها با رویکرد اسلامی و با محوریت دین باشد.
وی افزود: تبلیغات باید به شکلی باشد که فقط مردم بتوانند آنان را بشناسند؛ اما برخی کاندیدا به اسم اسلام و با محور دین تبلیغات هنگفت میکنند که این روش اسلامی نیست و چنانچه این پول از بیت المال خرج شود این کاندیدا، کاندیدایی نیست که بتوان به عنوان شخص اصلح آن را انتخاب کرد؛ بنابراین چنانچه معیارها مشخص شود روش تبلیغات نیز مشخص میشود.
مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه پیام نور مشهد ادامه داد: یک پروسهای که برخی کاندیدا طی می کنند نیاز سنجی قشر خاکستری است؛ به این معنا که سنجش میکنند عوام به چه چیز اهمیت می دهند و بر روی آن مانور میدهند که قطعا به سرانجام نخواهد رسید؛ زیرا برخی از این وعدهها وظیفه رئیس جمهور نیست.
وجدانی زاده با تاکید بر اینکه در حل مشکلات نمیتوان معجزه کرد، بیان داشت: برخی که عنوان میکنند ظرف مدت کوتاه مشکلات اقتصاد را حل میکنند نکته این جاست که نمیتوانند معجزه کنند؛ زیرا برخی برنامه ها را که طی چند دهه نتوانستند انجام دهند چگونه برخی میخواهند طی مدت کوتاه به ثمر برسانند.
وی بیان کرد: بلوغ سیاسی مردم آنچنان بالا رفته که وعده دروغ را از راست تشخیص می دهند و نامزدها باید طوری رفتار کنند که به شعور مردم توهین نشود.
مسئول بسیج دانشجویی پیام نور مشهد با اشاره به اینکه صرف هزینههای گزاف ویژگی یک رئیس جمهور اصلح نیست، ادامه داد: کاندیداها نباید هزینه های گزاف صرف کنند؛ در غیر این صورت نامزد اصلح نیستند و مردم هم به این آگاهی رسیده اند که گول این تبلیغات را نخورند.
وجدانی زاده استفاده از رسانه ها راسبب کاهش هزینهها دانست و گفت: رسانه باید به درستی وارد این وادی شود و از تهمت بپرهیزد؛ زیرا روشنگری وظیفه رسانه است نه تهمت و افترا.