به گزارش گروه اجتماعی «خبرگزاری دانشجو»، سردار «اسماعیل احمدی مقدم» روز یکشنبه در نخستین گردهمایی فرماندهان و کارکنان یگان حفاظت سازمان های دولتی، پلیس راه آهن و فرودگاه های کشور، گفت: در گذشته بافت های سنتی جوامع خود کنترل کننده امنیت بودند بطوری که بافت سنتی برخی از مناطق کشور سبب شده مردم خود وضعیت اجتماعی و امنیتی را فراهم کنند اما به هر حال با توجه به رشد و پیشرفت کشور باید نیازهای امنیتی جدیدی را تعریف کرد.
وی با بیان آنکه شتاب توسعه در ایران بالا است، گفت: کشور ما به دلیل برخورداری از ظرفیت های انسانی فوق العاده و منابع مالی مناسب توانست درفضای تهدید و فشار و بدون حمایت کشورهای دیگر به پیشرفت های متعددی دست یابد.
احمدی مقدم با بیان اینکه نیروی انتظامی از آغاز برنامه سوم توسعه هوشمندانه نقاط ضعف خود را تقویت کرد، اضافه کرد: با افزایش 3/11 درصدی میزان کشته ها در سال مجموع کشته شدگان حوادث ترافیکی در برنامه سوم توسعه به 28 هزار نفر رسید.
به گفته فرمانده نیروی انتظامی در همین راستا در قانون برنامه سوم توسعه اجازه داده شد تا 10 دستگاه یگان انتظامی ایجاد کند، ضمن آنکه این نیرو مجوز ایجاد حدود هفت دستگاه یگان انتظامی را گرفت تا خدمات حرفه ای تر ارایه کند.
احمدی مقدم، حرفه ای و تخصصی کردن امور را از برنامه های راهبرد نیروی انتظامی در برنامه سوم توسعه عنوان کرد و گفت: تاسیس یگان های انتظامی از اقدامات مهم در این مدت بوده است.
وی به عنوان مثال گفت: از طریق ایجاد شرکت های خدمات حفاظتی، پلیس محله به کار گرفته شد و هم اکنون حدود 40 هزار نفر در این شرکت مشغول به خدمت هستند.
احمدی مقدم با تاکید براینکه باید نظام خدمات انتظامی و حفاظتی یکپارچه ایجاد شود، در ادامه به توسعه زیرساخت ها در دوران دفاع مقدس اشاره کرد و گفت: افزایش نیروگاه ها، سدها و ایجاد شهرهای جدید باعث می شود نیازهای امنیتی بیشتر رشد یابد.
وی تصریح کرد که در مرزهای شرقی کشور که مرزهای قاچاق و عبور اشرار است، نیاز به اتخاذ تدابیر امنیتی جدی تر دارد.
فرمانده ناجا افزود: تهدیدات کشور از جمله مواد مخدر، حمایت از گروه های تروریستی، ارسال سلاح و تهاجم فرهنگی که دشمنان علیه ما سازماندهی می کنند، این نیاز را می طلبد که اقدامات اساسی در هر فرودگاه، بندر، راه آهن، مترو و غیره جدی تر باشد.
وی با اشاره به افزایش هر ساله تردد خودروها و سفرها در کشور، گفت: در شمال اروپا و ژاپن به ازای هر سه نفر، دو وسیله نقلیه وجود دارد که در ایران به ازای هر سه نفر یک وسیله نقلیه موجود است.
احمدی مقدم افزود: اکنون 25 میلیون وسیله نقلیه موتوری داریم و اگر بخواهیم به ظرفیت کشورهای اروپایی برسیم تا 50 میلیون وسیله نقلیه موتوری در کشور ظرفیت داریم که در آن صورت باید امکانات مراقبتی و امنیتی را متناسب با افزایش ترافیک و مراکز شماره گذاری پیش بینی کنیم.