به گزارش خبرنگار «خبرگزاری دانشجو»از مشهد، محمدتقی فخریان امروز در حاشیه ششمین کارگاه آموزشی تبیین و تشریح اصول اخلاق اداری در جمع مدیران قطب شهید کلاهدوز در جمع خبرنگاران تصریح کرد: خانواده، مدرسه و دیگر نهادهای انقلابی باید بستر حضور دانشآموز در محیط دانشگاه را فراهم سازند.
وی تاکیدکرد: اساس حضور دانشجویان در دانشگاهها آموزش و پرورش است و اگر آموزش و پرورش یک سرمایهگذاری درست برای تربیت نسل آینده انجام دهد کار برای دانشگاهها آسان خواهد شد.
فخریان با اشاره به این مطلب که امروز نگاهی که نظام جمهوری اسلامی ایران از یک دانشجو برای تامین آینده میخواهد دانشگاه تامین نمیکند، افزود: امروزه در سطح کلان دانشگاهها با سلایق و نگاههای متفاوت در حال اداره شدن هستند که نگاه خاصی را در سطح دانشگاههای دولتی و غیردولتی میطلبد.
وی یادآور شد: دانشگاه باید در فضای مسائل سیاسی و اجتماعی یک نگاه بازتری داشته باشد و اولویت حضور دانشجویان در دانشگاهها مسائل علمی و سپس تربیت نیروهایی برای نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران است.
مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی درپاسخ به سوالی مبنی بر چگونگی برنامهریزی جهت حضور معلمان بومی در شهر خودشان و جلوگیری از انتقال آنان به شهرهای دورتر از محل زندگی، گفت: استان خراسان رضوی دارای مناطق متنوع است و این پراکندگی مناطق نیروهای بیشتری را میطلبد که در سنوات گذشته توزیع در مناطق به صورت بسیار نامتوازن و متناجس صورت میگرفته است.
وی بیان داشت: راه حل این معضل در سطح کشور و نه تنها در استان خراسان رضوی استفاده از دانشجویان دانشگاه فرهنگیان است یعنی پس از سه سال دیگر فارغالتحصیلان دانشگاه فرهنگیان در مناطق بومی خود سازماندهی خواهند شد.
فخریان یادآورشد: در حال حاضر برای رفع این معضل فقط توانستهایم همکاران را از یک قطب به قطب دیگر انتقال دهیم که این موضوع نیز به علت خالی شدن ممناطق دوردست از معلم زیاد جوابگو نبوده به طوری که فقط در سال گذشته توانستیم 160معلم زن را به قطبهای خود بازگردانیم.
وی بیان کرد: مدرسه نقطه عظیمت و آغاز هر حرکت برای رسیدن به اهداف متعالی بوده و معالمان باید در این دههها و هفتهها و مناسبتها زمینهای برای خودسازی خود فراهم کنند.