به گزارش گروه اجتماعی «خبرگزاری دانشجو»، مهندس پيمان سنندجي گفت: پیش از این، يكي از مشكلات اتوبوسهاي برقي شاخكهاي آنها بود كه در ميدانها و هنگام دور زدن، اين شاخكها از سيم اصلي جدا ميشدند، در صورتي كه در طراحي جديد سعي شده اين مشكل برطرف شود، به نحوي كه برق اين اتوبوسها از روي زمين وصل شود.
وي با اشاره به اين كه در حال حاضر برنامهاي براي واردات اتوبوسهاي جديد به ناوگان اتوبوسراني تهران را نداريم و قرار است اتوبوسهاي قديمي بازسازي شده و مورد استفاده قرار گيرند، اظهار كرد: در حال انجام كار كارشناسي بر روي مسير اتوبوسهاي برقي هستيم و سعي داريم تا سال آینده امكان استفاده از نسل جدید اتوبوسهای برقی را براي مردم فراهم كنيم.
سنندجي با بيان اين كه 2000 دستگاه اتوبوس فرسوده در ناوگان اتوبوسراني تهران وجود دارد كه 450 دستگاه آن مورد بازسازي قرار گرفته، تصريح كرد: مدت زيادي است كه در ناوگان اتوبوسراني تهران نوسازي صورت نگرفته و ناگزيريم اتوبوسهاي فرسوده موجود را بازسازي كرده و مجدداً مورد استفاده قرار دهيم.
مدير عامل شركت واحد اتوبوسراني تهران در پايان با تأكيد بر اين كه ناوگان اتوبوسراني تهران سالانه به يك هزار دستگاه اتوبوس جديد نياز دارد، خاطرنشان كرد: در صورت ورود يك هزار دستگاه اتوبوس جديد، ميتوانيم همين مقدار اتوبوس فرسوده را از رده خارج كرده و كيفيت ناوگان را افزايش دهيم.