به گزارش گروه دانشگاه «خبرگزاری دانشجو»، مجتبی شریعتی نیاسر معاون آموزشی وزارت علوم درجمع کارکنان حوزه معاونت آموزشی این وزارتخانه در سخنانی با اشاره به اینکه 70 در صد فعالیت مراکز آموزش عالی به فعالیتهای آموزشی مربوط میشود، گفت: در حوزه معاونت آموزشی وزارت علوم فعالیتها باید تحت سه محور کنترل کیفی، ارتقای کیفی و اقتدار و هماهنگی پی گیری شود.
معاون آموزشی وزارت علوم افزود: در ارتباط با کنترل کمی یکی از مهمترین مصادیق آن را میتوان رشد بی رویه پذیرش دانشجو، رشد بی رویه در صدور مجوز مراکز آموزش عالی و مجوز ایجاد رشتهها دانست که باید به این مسائل کارشناسانهتر نگاه کنیم.
وی در ادامه گفت: باید نگاه ویژهای به دانشگاههای خاص مانند دانشگاه جامع علمی کاربردی، پیام نور و فنی و حرفه ای و همینطور پردیسهای بین الملل داشت.
شریعتی گفت: در ارتباط با ارتقای کیفی باید به نکاتی همچون آرامش فکری دانشجویان تحصیلات تکمیلی و دکتری و همچنین آرامش رفاهی و تامین مالی این دانشجویان برای انجام پروژههای تحقیقاتی و تامین شغلی و نظام کار آفرینی آنها توجه خاص صورت پذیرد.
وی با اشاره به اینکه در دانشگاهها و مراکز آموزش عالی کشور مدیرانی با تواناییهای بالا حضور دارند که میتوان بسیاری از مسئولیتها را به این مدیران واگذار کرد، گفت: ما باید سعی کنیم در زمینه مراکز آموزش عالی سیاستهای نظارتی داشته باشیم و با اتخاذ و اجرای برنامههایی آن را تقویت کنیم.
شریعتی نیاسر در خاتمه تعامل هدفمند با مجلس شورای اسلامی و شورای عالی انقلاب فرهنگی را از مولفههای مهم و اثرگذار در پیشرفت آموزش عالی دانست.