گفتگویی متفاوت با حجت‌الاسلام پناهیان در آستانه نوروز فاطمی/ به یاد ماندنی‌ترین جمله حضرت آقا در سال ۹۳
عید نوروز با عزاداری برای حضرت زهرا سلام الله علیه منافات ندارد. جدا از اینکه مردم فرصت بیشتری برای شرکت در مجالس اهل بیت (ع) پیدا می‌کنند، اساساً محافل عزاداری‌های ما آنچنان که برخی تصور می‌کنند ماتمکده نیست، انسان در عزاداری اهل بیت (ع) نشاط پیدا می‌کند؛ نشاطی که در تفریحاتِ رایج نیست.
تعداد نظرات: ۲۲
رضا
Iran (Islamic Republic of)
۰۲:۰۰ - ۱۳۹۳/۱۲/۲۵
عالی بود....خدا شما رو برای ایران و اسلام حفظ کند
فرامرز
Iran (Islamic Republic of)
۰۸:۵۳ - ۱۳۹۳/۱۲/۲۵
کاش آنچه گفته ها و کردار ها و پندارها زبانی هست کرداری می شد آخ اگه میشد چی میشد
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۱۴ - ۱۳۹۳/۱۲/۲۵
شکر خدا که سال نو با مادرم شروع شده
روضه های فاطمیه مایه ی آبرو شده
منتظر
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۲۷ - ۱۳۹۳/۱۲/۲۵
استاد پناهیان از رحمات و برکات نظام اسلامی است
مصطفی
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۰۷ - ۱۳۹۳/۱۲/۲۵
باسلام. ضمن احترام به این خطیب و برادر ارجمند، پیشنهاد می کنم ایشان نگاهی به نظرات و آراء عارف کامل و عالم عامل سیدالطائفتین حضرت آیت الله سید محمد حسین حسینی طهرانی ملقب به علامه طهرانی(ره) راجع به نوروز و همچنین عزاداری برای مادرمان حضرت فاطمه سلام الله علیها بیاندازند؛ علامه بزرگوار نوروز را مطلقا برآمده از دوران جاهلیت می دانند و آن را در تقابل با اسلام. روایت معلی بن خنیس راجع به تعریف امام صادق از نوروز را بسیار ضعیف السند می دانند و حتی جلوس در منزل را جایز نمی دانستند. ایشان صله رحم را در اسلام متعلق به تمام طول سال و نه چند روز معین به نام نوروز (که از آداب زردتشتیان است) می دانند؛ ایام شهادت حضرت فاطمه(س) را هم به شدت مقید بودند که شیرینی و... استفاده نگردد.لذا 100درصد منافات دارد.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۷:۴۶ - ۱۳۹۳/۱۲/۲۵
شما اگه خائن نباشی در خوش بینانه ترین حالت جاهلی!!!
نجمه
Iran (Islamic Republic of)
۱۸:۴۹ - ۱۳۹۳/۱۲/۲۵
به شما هم من توصیه میکنم به بیانات مقام معظم رهبری دیدی بندازید حرف شما کمی از بی بصیرتی تونه برادر...
سید علی
Iran (Islamic Republic of)
۱۹:۴۹ - ۱۳۹۳/۱۲/۲۵
خائن و جاهل رو ولش کن. یعنی شما نوروز نداری هیچ سالی!!!!!؟ چه زندگی بی برکتی میشه اونوقت!
مصطفی
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۰۲ - ۱۳۹۳/۱۲/۲۶
با سلام خدمت دوستانی که به اینجانب لطف داشتند! حرف بنده موضع شخصی ام نبود، بلکه بیان موضع یک عارف کامل و شاگرد شاگرد آیت الله قاضی(ره) بود که خیلی از شما دوستان، نظرات آن بزرگمرد (مرحوم قاضی) را دست به دست در وایبر و واتساپ و... می چرخونین چون فقط یه چیزایی راجع به چشم برزخی و آقای بهجت و از این مسائل خوندین و کاری ندارید که این ها در متن زندگی دقیقا چه نظراتی داشتند. دوستان این دینی که ما بهش معتقدیم حالا حالا ها باید صیقل بخوره تا به یک صدم ایمان و دینمداری بزرگانی چون علامه طهرانی(ره) برسه؛ علامه طهرانی(ره) کسی هستند که رهبر معظم انقلاب فرمودند کتاب روح مجرد ایشان را که قریب 600 صفحه است یکجا حتی در هواپیما مطالعه کرده اند و عبارت های بزرگی در زمان ارتحال ایشان به کار بردند در تعریف......
مصطفی
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۰۷ - ۱۳۹۳/۱۲/۲۶
....از ایشان؛ علامه طهرانی همان شخصیتی هستند که 50 درصد محتوای قانون اساسی این کشور را در زمان انقلاب با پیشنهاد ایشان در قانون گنجانده شده و با امام راحل رفت و آمد داشتند. علامه طهرانی همان کسی هستند که در اوج خیانت برخی مسئولین در القای شعار استکباری «دو بچه کافیه»، کتاب «کاهش جمعیت ضربه ای مهلک بر پیکر مسلمین» را چاپ کرده و به صورت مستند به طراحی دشمن آن هم در سال 72 اشاره کردند و...؛ حالا هم ایشان که در همایش نور مجرد که در بزرگداشتان در مشهد برگزار شد، در موردشان گفته شد که نسبتشان به امام زمان(عج) مانند ایشان بچه ای بودند که در طبقه پایین بودند و پدرشان در طبقه بالا، هر وقت پسر با پدر کار داشت می توانست به نزد ایشان مشرف شود!!؛ حال همین بزرگوار عید نوروز را خرافی......
مصطفی
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۱۴ - ۱۳۹۳/۱۲/۲۶
....و فردوسی را شخصیتی ذکر کردند که شاهنامه را در تقابل با قرآن نوشت به طمع سیم و زر غزنویان؛ بالاخره اگر ما امثال امام(ره)، رهبری، مرحوم بهجت، مرحوم قاضی، مرحوم علامه طباطبایی صاحب المیزان و... را صدیق و حرفشان را حجت می دانیم،‌ ایشان هم شاگرد علامه طباطبایی، و همصحبت و همفکر امام (ره) و رهبری و....بودند. پس حرفشان در مورد نوروز حجت است. این که امثال بنده و شما غرق در توهمات دنیوی هستیم و حاضر نیستیم عادت و آداب غلط که مورد تایید اسلام نیست را اجرا کنیم، یک بحث است؛ این که بدانیم به هرحال نظر یک عارف کامل که قریب 100 جلد کتاب در معارف اسلام (سایتی با همین نام هم دارند)، نوشتند ودرتاریخ اسلام دانشمندی بی نظیر بودند چنین نظری دارند، بحث دیگری است؛ تهمت خائن و جاهل زدن هم نشان شعور و دین شماست
فرامرز
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۴۳ - ۱۳۹۴/۰۱/۰۳
با درود بر شما نخست اسلام با ملیت هیچ مشکلی ندارد دوم قرار نیست هرملتی اسلام را پذیرفت ملیت عرب را هم بپذیرد سوم هر فرزانه ای در همه امور آگاه نیست چهارم هر کس با فرزانگان دیگر نشست و بر خاست دارد دلیل بر فرزانه بودن خودش نیست هم چنانکه خیلی با امامان پاک همراه بودن و به آنان پشت کردن پنجم آقای تهرانی در این مورد دیدگاه خودش است و فرا گیر نیست ششم برخی گمان می کنند هر کاری و هر پنداری که عربها دارند همه اسلامی است هفتم کجای اسلام با گفتار نیک و پندار نیک و کردار نیک جنگ دارد هشتم ایرانیان از آغاز پیدایش که تاریخ دارد پیش از زردتشت یکتا پرست بودن و نام کوروش در قرآن سوره کهف به نام ذالقرنین وجود دارد و دیگر در انجیل از ایرانیانی که برای دیدار آن پیامبر آمدن نشاندهند یکتا پرستی ایرانیان
علی
Iran, Islamic Republic of
۱۱:۱۵ - ۱۳۹۳/۱۲/۲۵
واقعا مصاحبه بجا و خوبی بود
چون واسه خود من این دغدغه شده بود
خدا به شما و حاج آقا پناهیان خیر بدهد
پروانه
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۲۷ - ۱۳۹۳/۱۲/۲۵
حاج آقا!
یه دونه ای
حسن
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۲۶ - ۱۳۹۳/۱۲/۲۵
من با نظر اقای مصطفی موافقم حاج اقای پناهیان باید با تدبیر بیشتری اینگونه مصاحبات را انجام دهند
با تشکر
بنده خدا
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۰۱ - ۱۳۹۳/۱۲/۲۵
کاش با نگاه بى غرض ترى,ازاين سخنان برداشت شخصى مى کرديم.
اگرنوروز بااسلام منافات داشت,بعدازفتح ايران توسط مسلمانان,مطرود مى شد.
بانگاه افراطى,سعى در دفع حداکثرى نکنيم!
مصطفی
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۲۳ - ۱۳۹۳/۱۲/۲۶
باسلام. بنده هیچ غرضی در بیان حرفی که زدم جز بیان نظر یک عالم وارسته و یک عارف کامل (که در کمترین حالت همردیف حاج آقا پناهیان می توانیم فرضشان کنیم!!) نداشتم. والله العظیم به شدت هم به خود حاج آقا پناهیان و هم سخنان ایشان هم علاقه وافر دارم، ولی عرضم این است که به هرحال یک عارف کاملی که برای اهلش شناخته شده هستند، نوروز را منطبق بر اسلام نمی دانستند. این که بنا به مصالحی بعد از انقلاب نوروز به رسمیت شناخته شد و موضعی گرفته نشد (مثلا به خاطر این تعصبات من و شما که حاضر نیستیم از یک رسم زردتشی که سبقه ای در اسلام نداشته تنزل کنیم!!)،‌ بحث دیگری است؛ ولی مساله این است که یک عارف کامل با سطح فرادانشمندی در اسلام که هم از نظر علمی و هم از نظر شهودی مراتب بالای معرفتی را طی کرده، چنین نظر دارند.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۷:۱۰ - ۱۳۹۳/۱۲/۲۵
موافقم ... خواهشا توجه کنید و بصیرت داشته باشید و پیرو رهبری باشید .. جناب مصفی اگر این طور که می گید بود و مورد تأیید رهبری، آقا هر سال تبریک عید رو به چنین ضرافت و زیبایی به همه ملت ایران نمی دادند ... پیام رهبر مخصوصا نوروز پارسال رو لطفا گوش کنید .... لطفا بصیرت داشته باشید!!!!!!!
محجمد
Iran (Islamic Republic of)
۲۰:۲۲ - ۱۳۹۳/۱۲/۲۵
به آقا مصطفی توصیه میکنم حداقل چند ساعت از سخنرانی های استاد رو گوش کنند و بعدش درمورد نظرایشون اظهار نظر کنند.
به هرحال ب نظر این حقیر باید به این مسئله به دیده ی مثبت نگاه کرد اگه این عید نوروز نبود شاید صله رحم از جامعه ما رخت بر میبست.
حتی اگه هیچ سند و مدرکی دال بر نوروز نباشد بازهم نمیشه از تولد دوباره نظام طبیعت سخن نگفت.
معلومه که منافات ندارد.
مصطفی
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۲۶ - ۱۳۹۳/۱۲/۲۶
بنده سالهاست سخنان استاد پناهیان را گوش می کنم و به شخص ایشان و نظراتشان علاقه دارم، موضع من تقابل با ایشان نیست، عرضم این است که یک عالم عارف که اسفار اربعه را طی کرده و به بقاء بعد از فنا در عرفان رسیده، نظرشان در مورد نوروز (که از آداب جاهلیت زردتشیتی است) چنین است. به نظر شما آیا کسی که شرعا، عرفا، اخلاقا و معرفتا به این حجت رسیده که چنین چیزی از نظر اسلام مردود و بدعت است، آیا نباید اعلام کند؟؟!! که مبادا امثال من و شما از روی تعصب به نوروز و تعصب به سخنران مورد علاقه مان بهمان بربخورد؟؟!!
محمد
Iran (Islamic Republic of)
۲۰:۲۳ - ۱۳۹۳/۱۲/۲۵
ببخشید اسمم اشتباهی وارد شد تو پیام قبلی .در صورت انتشار نظرم اسمم رو درست کنید.
محمد
سید خدا
Iran, Islamic Republic of
۰۸:۵۳ - ۱۳۹۳/۱۲/۲۶
امیدوارم که خدا به رهبر ما و آقای پناهیان طول عمر با عزت بدهدو تشکر می کنم از این مصاحبه که خیال ما را راحت کردید سال نو را پیشاپیش به شما و رهبر عزیزم تبریک می گویم
ارسال نظرات
captcha
آخرین اخبار