کد خبر:۵۷۰۰۶۴

اضافه شدن بخش کارشناسان برتربه جشنواره نشریات «تیتر۱۰ »/ اعلام جزئیات بخش مجازی

دبیرخانه جشنواره رسانه و نشریات دانشجویی «تیتر۱۰» اعلام کرد: با توجه به نقش تعیین کننده کارشناسان برای اولین بار در جشنواره دهم از کارشناسان برتر نشریات دانشگاه‌ها تقدیر می‌شود.

اخبار دانشگاهی را از «کانال اخبار دانشگاهی SNN.ir» دنبال کنید

 


به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو، دبیرخانه جشنواره رسانه ونشریات دانشجویی «تیتر۱۰» اعلام کرد: باتوجه به نقش تعیین کننده کارشناسان در تشویق دانشجویان به فعالیت نشریاتی، برای اولین بار در جشنواره دهم از کارشناسان برتر نشریات دانشگاه‌ها تقدیر می‌شود.


بخشی از مهم‌ترین معیارهای انتخاب کارشناسان برتر به شرح ذیل می‌باشد:
۱_ تعداد آثار تایید شده توسط کارشناس در جشنواره
۲_ تعداد رتبه‌های کسب شده دانشجویان دانشگاه
۳_ تعداد کل عناوین نشریات ارسالی دانشگاه به جشنواره
۴_ تعداد شرکت‌کنندگان دانشگاه در جشنواره

 

همه معیارها به نسبت تعداد دانشجویان دانشگاه‌ها محاسبه خواهد شد و به برگزیدگان جوایز ارزنده‌‌ای اعطا می شود.


ضمنا روشن است که همه کارشناسانی که در جشنواره ثبت نام کرده باشند بطور خودکار ارزیابی خواهند شد و نیاز به ثبت‌نام جداگانه‌ای نمی‌باشد.



جزئیات کامل بخش مجازی جشنواره اعلام شد

 

دبیرخانه دهمین جشنواره رسانه و نشریات دانشجویی، جزئیات کامل بخش پنج‌گانه مجازی جشنواره را اعلام کرد.  براساس این گزارش دبیرخانه جشنواره نکاتی را که در هر یک از زمینه‌های بخش مجازی باید مورد توجه قرار گیرد بدین شرح اعلام می‌کند:

 

سایت و وبلاگ :


 در قسمت سایت و وبلاگ نیازی به مجوز کمیته ناظر دانشگاه‌های نیست و دانشجویانی که دارای سایت و یا وبلاگ هستند می توانند محتوای سایت و وبلاگ خود را در جشنواره شرکت دهند.

مطالب باید به طور مستمر در طول زمان اعلام شده به‌روز‌ رسانی شود.

حداقل تعداد مطالب وبلاگ و سایت ۱۰ مطلب و حداقل مدت راه اندازی آن ۲۰ روز است.

قدمت سایت و یا وبلاگ در امتیازدهی مؤثر است.

در این بخش ارسال پست باید در روزهای مختلف باشد و میانگین بیش از ۵ ارسال در هفته مجاز نیست.

برای شرکت در مسابقه باید ضمن ثبت‌نام در پورتال جشنواره، آدرس URL وبلاگ را ارسال کنید.


عناصری مانند رعایت رسم خط فارسی، طراحی گرافیکی، رعایت چارچوب‌های   آنلاین‌نویسی و نظم در انتشار و گرفتن بازخورد از مخاطبان در اولویت‌های امتیازدهی این بخش هستند.

 

نشریات صوتی:


 شامل نشریاتی است که بطور کامل صوتی می‌باشند (پادکست)


  پادکست‌ها می‌توانند بر بستر وب، شبکه‌های اجتماعی و پیام‌رسان‌های تلفن همراه(تلگرام و واتسپ) منتشر شده و یا از طریق بلوتوث و پخش محیطی توزیع شده باشند.


   کیفیت گویندگی و تنظیم پادکست به همراه رعایت اصول نوشتن و روایت در تولید رادیویی در امتیازدهی این بخش مورد توجه است.

 

نشریات کاغذی-اکترونیک

 

 شامل نشریاتی است که بصورت کاغذی منتشر شده و با استفاده از ابزارهای مختلف مانند واقعیت افزوده ویا رمزینه پاسخ سریع (QR Code ) فایل های الکترونیک ( اعم از  صوتی و یا تصویری ) نیز دارند.


 در این بخش حداقل نیمی از مطالب نشریه باید با ارائه محتوای چندرسانه‌ای باشد.

 

نشریات چند رسانه ای (آنلاین و آفلاین)

 

   شامل مجلات الکترونیکی است که دارای متن، صوت و فیلم هستند.


   بستر نشر چندرسانه‌ای می‌تواند بر روی اینترنت و یا سی دی باشد.


    کیفیت تولید و شیوه کنارهم قرارگرفتن محتواهای مختلف در امتیازدهی حائز اهمیت است.


    توجه به داده‌نمایی و اینفوگرافیک در این شیوه تولید محتوا اهمیت دارد.

 

کانال تلگرامی

   کانال‌های تلگرامی دانشجویان و یا نهادهای دانشجویی که جنبه خبری و تحلیلی دارند   می‌توانند در جشنواره شرکت کنند. این کانال‌های نیازمند مجوز کمیته ناظر نیستند.


    رعایت چارچوب‌های قانونی و عرفی در کانال‌ها ضروری است.


  استفاده از ابزارهای مکمل تلگرام برای ارائه بهتر محتوا، به‌روزرسانی منظم، رعایت رسم خط فارسی و تعداد دنبال‌کننده‌های هر کانال در امتیازدهی به کانال‌های برگزیده حائز اهمیت است.


   حداقل تعداد مطالب کانال ۱۰ مطلب و حداقل مدت راه اندازی کانال ۲۰ روز است.


  قدمت کانال در امتیازدهی مؤثر است.


    مطالب باید به طور مستمر در طول زمان اعلام شده به‌روز‌ رسانی شود.


    در این بخش ارسال پست باید در روزهای مختلف باشد و میانگین بیش از ۵ ارسال در هفته مجاز نیست.
 

ارسال نظر
captcha
*شرایط و مقررات*
خبرگزاری دانشجو نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند.
لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگیلیش) خودداری نمايید.
توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت یا منفی استفاده فرمایید.
با توجه به آن که امکان موافقت یا مخالفت با محتوای نظرات وجود دارد، معمولا نظراتی که محتوای مشابهی دارند، انتشار نمی یابد.
پربازدیدترین آخرین اخبار