به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری دانشجو، محسن پیرهادی با اشاره به معضل ترافیک و مشکلات حاصل از آن در پایتخت اظهار داشت: جمعیت بالای شهر، افزایش بیرویه خودرو و کمبود در سامانههای اصلی حمل و نقل عمومی از جمله علل تأثیرگذار در ترافیک تهران است.
عضو هیئت رئیسه شورای شهر با بیان اینکه در این رابطه دولت در دو حوزه کوتاهی داشته، اضافه کرد: طبق قانون 50 درصد هزینه حملونقل عمومی تهران باید ازسوی دولت تأمین شود، این در حالی است که دولت فعلی حتی یک ریال از این سهم قانونی را نپرداخته است و مجموع بدهی انباشتهشده دولتها به شهرداری تهران نزدیک به 16 هزار میلیارد تومان است.
وی ادامه داد: در حال حاضر ناوگان اتوبوسرانی به 19 هزار دستگاه اتوبوس جدید نیاز دارد، بودجه مترو بهسختی تأمین میشود و از سویی احداث هر کیلومتر خط مترو، 240 میلیارد تومان هزینه نیاز دارد که در طول این سالها شهرداری تهران بهتنهایی اقدام به این کار کرده و دولت هیچ کمکی نکرده است.
عضو پارلمان شهری با انتقاد از شیوه مدیریت دولت گفت: دولت از آنجا که نتوانسته با اعمال مدیریت صحیح، شرکتهای خودروسازی را به سوددهی برساند، با اقدامات فوریتدار و وامهای مختلف و طرحهای تحویل فوری خودرو، تعداد وسائل نقلیه سطح شهر را بهصورت بیرویه افزایش میدهد و تنها بهفکر خالی کردن انبار خودروسازها است، بهطوری که این موضوع در سال گذشته، اعتراض شهردار تهران را بههمراه داشت و این موضوع خیابانهای تهران را به پارکینگ تبدیل کرده است.
پیرهادی در پایان به تهران سما گفت: تهران با داشتن نزدیک به 9 میلیون جمعیت، یک ابرشهر محسوب میشود. حل معضل ترافیک تنها در حوزه شهرداری تهران نیست بلکه باید بار اصلی آن به دوش دولت و انجام تعهدات آن باشد که اگر این تعهدات از سوی دولت اجرایی نشود دیگر راه چارهای برای ترافیک تهران وجود نخواهد داشت.