اخبار دانشگاهی را از «کانال اخبار دانشگاهی SNN.ir» دنبال کنید
به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجو از مشهد، منوری امروز در نشست خبری «اولین جشنواره ایدهپردازی سوغات معنوی مشهد» که در ساختمان اداری پژوهشکده بوعلی دانشگاه علوم پزشکی مشهد برگزار شد در جمع خبرنگاران گفت: این جشنواره یک رویداد آموزشی و تجربی است که از سوم تا ششم مرداد ماه در پژوهشکده بوعلی برگزار میشود.
وی افزود: در این جشنواره برنامهنویسان، مدیران تجاری، ایدهپرداغزان، بازرایابها، و طراحان گرافیک گرده می میآیند که ایدههای خود را مطرح و گروه تشکیل دهند و در نهایت هر گروه ایده خود را اجرا کند.
دبیر اجرایی جشنواره سوغات سلامت با اشاره به این نکته که مخاطبین این جشنواره گروهای مختلف میباشند در ادامه در خصوص شرایط شرکت در این جشنواره، بیان کرد: افراد باید به صورت گروهی در این جشنواره شرکت کنند، هر گروه بایدحداقل از دو تا سه نفر تشکیل شود، این گروها بعد از پر کردن فرم که متشکل از سئوالات در خصوص کارآفرینی است با حضور مربی آموزش میبییند و در نهایت ایدههای برتر مورد حمایت معنوی و مادی مرکز رشد پژوهشکده بوعلی قرار خواهد گرفت.
منوری ضمن اشاره به این نکته که جشنواره ایده پردازی سوغات سلامت در نظر دارد که ایدهپردازی در سوغات سلامت را در زمینههای سلامت معنوی، سلامت روحی و سلامت جسمانی برگزار کند، خاطرنشان کرد: این رویداد با هدف راهاندازی کسب و کار جدید با استفاده از ایدههای نو و ابداعی با رویکرد محصولات اثرگذار در حوزه سلامت معنوی اجرا میشود.
وی تصریح کرد: از اهداف دیگر این جشنواره فرهنگسازی جهت برگزاری مسابقات ایدهپردازی، احیای مجدد نمادهای قدسی و معنوی در سوغاتیهای مشهد، هدایت ایدهها و محصولات سوغاتی جدید مشهد به سمت محصولات سلامت محور و مفاهیم و محتوای آموزههای اسلامی ایرانی و جلب توجه مردم، مسئولان و صاحبان صنایع به جایگاه کارآفرینی و اشتغالزایی بر اساس ایدههای جدید در حوزه سلامت است.
دبیر اجرایی جشنواره ایدهپردازی سوغات معنوی در خصوص محورهای این جشنواره گفت: مواد غذایی سالم و خوارکیهای متبرک، محصولات مذهبی، قرآنی و فرهنگی، زیورآلات و سنگهای تزئینی و درمانی، محصولات تزئینی، هنری و صنایع دستی، محصولات پوشاک، بستهبندی و تبلیغات و داروهای سنتی از جمله محورهای این جشنواره است.
منوری با بیان این موضوع که ایدهها باید دارای قدرت القای آموزههای قدسی و انتقال حس مثبت و معنوی در محصولات جدید به مخاطب را داشته باشند، افزود: ایدهها باید منجر به تولید محتوا و یا بستههای سوغاتی شوند و دو شرط اصلی انتقال حسی و مفهوم سلامت معنوی و نشانههای مشهد الرضا(ع) را داشته باشند.
جشنواره سوغات معنوی اولین جشنواره ایدهپردازی در زمینه سوغات سلامت است
در ادامه این نشست ممیزیان، مدیر مرکز آموزش رشد پژوهشکده بوعلی دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: چند سالی که حوزه فناوری وزارت بهداشت فعالیت خود در زمینه شرکتهای دانش بنیان را شروع کرده که ماحصل آن ایجاد دو مرکز رشد سلامت در حوزه فناوری سلامت و مرکز رشد دارو است.
وی با بیان این که تولیدات این مراکز در زمینه دارویی و تجهیزات پزشکی است، بیان کرد: 60 شرکت فناور و 10 شرکت دانش بنیان مورد حمایت این مراکز میباشند.
مدیر مرکز آموزش رشد پژوهشکده بوعلی دانشگاه علوم پزشکی مشهد در ادامه سخنان خود با بیان اینکه هدف این مراکز فرهنگسازی در زمینه کسب و کار است، تصریح کرد: یکی از وظایف مسئولان دانشگاه علوم پزشکی مشهد برگزاری جشنواره ایدهپردازی در مرکز رشد است به این خاطر اولین جشنواره ایدهپردازی در زمینه سوغات سلامت را راهاندازی کردهایم.
ممیزیان خاطرنشان کرد: جشنواره سوغات معنوی اولین جشنواره ایدهپردازی در زمینه سوغات سلامت است که برگزار میشود که مهمترین هدف این جشنواره فرهنگسازی برای گروهای هدف میباشد.
وی با بیان اینکه در مشهد گردش مالی بسیاری به خاطر حضور زائران و خرید سوغات توسط آنان وجود دارد، تصریح کرد: متاسفانه بخش زیادی از این سوغاتیها توسط کشورهایی مانند چین تولید میشود که باید تلاش کنیم با ایجاد ایدههای جدید این سوغاتیها را در داخل تولید کنیم.
مدیر مرکز آموزش رشد پژوهشکده بوعلی دانشگاه علوم پزشکی مشهد در پایان سخنان خود یادآورشد: دلیل عدم موفقیت ایدههای جدید در کشور به این دلیل است که بخش عظیمی از آنها با اصول علمی پیش نمیروند.