سینا اوسطی، رتبه ۷۸ منطقه ۳ کنکور تجربی ضمن اشاره به اینکه در هیچ کلاس تقویتی شرکت نکرده است گفت: کنکور یک آزمون عادلانه نیست و دانش آموزان با تمکن مالی بالاتر از امکانات بیشتری برای قبولی در رشتههای برتر دانشگاهی برخوردارند.
به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو، دانش آموزان شهرستان قروه استان کردستان امسال در کنکور سراسری موفق به کسب چندین رتبه برتر در رشته های مختلف شدند.
یکی از این جوانان سینا اوسطی دانش آموز رشته تجربی است. او که رتبه 78 منطقه 3 در کنکور سراسری را کسب کرده، در گفتوگو با خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو، در مورد کسب رتبه برتر در کنکور سراسری گفت: از کسب این رتبه بسیار خوشحالم و نتیجه دو سال زحمتم را امروز دریافت کردم. پارسال رتبه کنکورم 1700 شد که بعد از آن تصمیم گرفتم یک سال دیگر برای رسیدن به هدف مطلوب تلاش کنم.
اوسطی در مورد نحوه درس خواندن گفت: خیلی برنامه سختی نداشتم و همراه با درس خواندن شعر و موسیقی را هم دنبال می کردم چرا که معتقدم هنر به انسان انعطاف می دهد و کمک می کند که در مقابل مشکلات درست تر تصمیم گیری کند. ساعات مطالعه را ابتدا از هشت تا نه ساعت شروع کردم و در نهایت به روزی دوازده ساعت رساندم.
رتبه 78 منطقه 3 کنکور تجربی گفت: در هیچ کلاس تقویتی شرکت نکردم ولی در آزمون های آزمایشی به صورت دو هفته یک بار شرکت داشتم.
وی در مورد انتخاب دانشگاه محل تحصیل گفت: با توجه به اینکه ما در منطقه سه قرار داریم و بومی بودن هم در انتخاب رشته تاثیر دارد شاید نتوانم در دانشگاه تهران و یا شهید بهشتی پذیرش بگیرم ولی احتمالا در دانشگاه ایران و نهایتا دانشگاه اصفهان پذیرش شوم.
این جوان قروه ای به علاقه بالای خود در زمینه کارهای پژوهشی اشاره کرد و گفت: در دوران دبیرستان هم من جزو دانش آموزانی بودم که برای پژوهش بسیار وقت می گذاشتم و به کنفرانسی در دانشگاه همدان هم مقاله ارسال کردم، در زمانی که هنوز دانش آموز بودم و در آینده هم تصمیم دارم در دوران دانشجویی این علاقه را دنبال کنم.
وی در انتقاد به نظام گزینش و کنکور گفت: شاید ادعا شود که کنکور یک آزمون رایگان است که فرصتی را به صورت یکسان برای همه ایجاد می کند اما هم اکنون شاهدیم که بسیاری از دانش آموزان به علت برخورداری مالی موفق به شرکت در کلاس های کنکور و یا خرید کتاب ها و دیگر وسایل کمک آموزشی با هزینه های هنگفت می شوند. در این میان دانش آموزانی که این برخورداری مالی را ندارند از این امکانات هم بی نصیب هستند لذا ثروتمندان ثروتمندی شان با کسب رتبه های برتر دانشگاهی و رشته های کاربردی تر ادامه پیدا می کند ولی افراد محروم مجبور به تحصیل در رشته ها با کیفیت پایین تر می شوند که ممکن است آینده شغلی آنها را به خطر بیندازد.
وی در مورد نقش مسائل معنوی در موفقیتش گفت: ارتباط قوی با حافظ دارم و حافظ برایم به عنوان نماد معنویت است. یک شب مانده به اعلام نتایج هم بسیار به اشعار حافظ مراجعه می کردم تا بتوانم خود را آرام کنم، که البته جواب خود را هم گرفتم.
عدالت در کنکور یعنی اینکه همه با یک ترازو سنجیده بشن . نه هرکسی با ترازوی خودش یعنی دانش اموز تهرانی یا شهرهای بزرگ با تمامی امکانات و پول و کلاس ها و استادان و مدرسه ها و ارامش رو با دانش اموز سال ۸۴ بمی که بعد از زلزله بم دیپلمش رو گرفته و در همین سال مدرسه و همکلاسی ها و معلم ها و خانواده و ... رو از دست داده با هم و با یک ترازو سنجیده نشن . این دو فقط در دین ،میهن، انسانیت و رویاهاشون با هم برابرن نه چیز دیگه . الهم عجل لولیک الفرج .
ارسال نظرات
خبرگزاری دانشجو نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند.
لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگیلیش) خودداری نمايید.
توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت یا منفی استفاده فرمایید.
با توجه به آن که امکان موافقت یا مخالفت با محتوای نظرات وجود دارد، معمولا نظراتی که محتوای مشابهی دارند، انتشار نمی یابد.