حمیدرضا زارعی دبیر قرارگاه احمدی روشن بسیج دانشجویی همدان در گفتوگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجو گفت: قرارگاه علمی – اقتصادی دانشمند شهید مصطفی احمدی روشن در سال گذشته آغاز بهکار کرد. علت نامگذاری این قرارگاه به نام این شهید ویژگی اصلی این بزرگوار یعنی تلاش همهجانبه و مبتنی بر علم ایشان در جهت گرهگشایی از نیاز مردم و خودکفایی کشور بود. همچنین اصالت همدانی شهید احمدی روشن، وظیفه دانشجویان انقلابی استان را در جهت نیل به اهداف شهدای علم و دانش دوچندان میکند.
زارعی با اشاره به سری جدید فعالیت قرارگاه افزود: برنامه ما این است که در 4 حوزه اصلی با دعوت از همه دانشجویان دغدغه مند ورود کنیم. حوزه اول باهدف فرهنگسازی در حوزه اقتصاد مقاومتی و مصرف کالای داخلی است. متأسفانه شاهد نوعی غربزدگی در جامعه هستیم که کالای خارجی حتی انواع بیکیفیت را فقط بهواسطه یک مارک، برتر از کالای داخلی میداند. این ماجرا تولیدکنندگان داخلی را دلسرد کرده و دسترنج کارگر ایرانی با برند غربی به بازار عرضه میشود دانشجویان بهعنوان عنصر تأثیرگذار در جامعه (مؤذن جامعه) وظیفهی مبارزهی جهادی با این نگرش و فرهنگ را دارد.
دبیر قرارگاه احمدی روشن بسیج دانشجویی همدان ادامه داد: مبحث دیگر معرفی پیشتازان و نخبگان استان درعرصههای گوناگون است. نخبگانی که اقدامی در جهت رفع نیاز استان (حل مسائل اساسی) انجام دادهاند و نسبت به محیط پیرامونی خود، درد و رنج مردم بی تفاوت نیستند. این کار برای این است که افراد دیگر به کلمه ی ما می توانیم وتاثیرگذاری خود ایمان بیاورند و ببینند که جوانان انقلابی چگونه راه مصطفی احمدی روشن را ادامه داده وجهت خودکفایی سرزمینشان تلاش کرده اند و الگوسازی مناسبی انجام شود.
وی عنوان کرد: سومین موضوع ارتباط بین علم و جامعه است. بهطور مثال دانشجوی اقتصاد دانشگاه بوعلی سینا مباحث نظری پیرامون اقتصاد را مطالعه میکند. اما این دانش تا چه اندازه بهکار گرفته میشود؟ تا چه اندازه گرهای از مشکلات معیشت مردم استان حل میکند؟ طرحهای پژوهشی ما تا چه اندازه هدفمند و مبتنی بر نیازهای بومی استان هستند؟ برای حل این مشکل نیز فعالیتهایی صورت خواهد پذیرفت و جلساتی با اساتید و مسئولین برقرار است تا به الگوی صحیحی برسیم.
وی افزود: آخرین بخش انجام مطالبه گری تخصصی مبتنی بر علم است. یعنی دانشجو بهعنوان مؤذن جامعه نسبت به یک موضوع مطالعه کرده، بررسی داشته، ارمان انقلاب را در آن موضوع خاص میداند و متناسب با آن، سؤالی را مطرح میکند، راهحلی به ذهنش میرسد و وظیفهی مسئول است که قدر او را بداند و از او کمک بگیرد.
زارعی در پایان گفت: ذکر این نکته خالی از لطف نیست که دانشجو بایستی آرمانگرا باشد و آرمانگرایی جز اساسی از هویت دانشجویی است. اگر دانشجو مانند بقیهی اقشار مصلحتاندیش شد، دیگر تحقق آرمانهای بلند انقلاب سخت میشود این گفتهی امام و پیشوای ماست انشاالله که فعالیت قرارگاه در جهت آرمانهای بلند انقلاب و ارمان گرایی دانشجویان باشد.