
کد خبر:۶۸۳۲۷۲
غلامی:
وزارت علوم برای واگذاری امور به دانشگاهها برنامهریزی میکند
وزیر علوم گفت:باید تلاش کنیم تا بیشتر امور در دانشگاهها صورت پذیرد و وزارتخانه بیشتر نقش نظارتی داشته باشد.

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو، منصور غلامی وزیر علوم در آیین تکریم حسین عسکریان ابیانه و معارفه محمد تقی نظرپور معاون جدید اداری، مالی و مدیریت منابع این وزارتخانه گفت: نظم و انضباط کاری در حوزههای ماموریتی اداری، مالی و مدیریت منابع نظام آموزش عالی کشور بسیار مهم است.
وی ادامه داد: چرا که قاعده کاری این حوزهها بر اساس نظم و شفاف سازی است و هر چه در این حوزه شفافتر عمل شود، در پیشبرد اهداف نظام آموزش عالی کشور موفقتر خواهیم بود.
وزیر علوم با تجلیل از خدمات و تلاشهای حسین عسکریان ابیانه در مدت زمان تصدی مسئولیت معاونت اداری، مالی و مدیریت منابع گفت: کارهای اجرایی و پشتیبانی در مجموعه دانشگاهها و مراکز آموزش عالی کار ارزشمند، سخت و مهمی است، زیرا همه مراکز، مرجع کسریها و مشکلات مالی خود را در حوزه معاونت اداری، مالی و مدیریت منابع وزارت جستجو میکنند و از طرفی هم، سهم وزارت علوم از منابع مالی دولت محدود است.
وی با اشاره به نوع ماموریتها و فعالیتها در حوزه معاونت اداری، مالی و مدیریت منابع گفت: بخشی از کار در این حوزه، پشتیبانی ستادی است و بخش دیگر پشتیبانی دانشگاه ها، مراکز پژوهشی وفناوری.
غلامی، حوزه عمرانی دانشگاهها و موسسات آموزش عالی را بسیار مهم و تاثیر گذار دانست و گفت: افزایش بهره وری در نظام آموزش عالی نیاز به برنامه ریزیهای دقیق و منسجم دارد.
وزیر علوم در بحث ضرورت تقویت بهره وری نظام آموزش عالی کشور، به ایجاد شبکه ارتباطی قوی میان ستاد وزارت علوم و دانشگاه ها، پارکهای علم و فناوری و پژوهشگاهها اشاره کرد و افزود: باید تلاش کنیم تا بیشتر امور در دانشگاهها صورت پذیرد و ستاد وزارت بیشتر نقش نظارتی داشته باشد و این نظارت و پشتیبانی باید به شکلی منسجم و یکنواخت انجام شود وپشتیبانیها نیز هدفمند باشند.
غلامی به نقش موثر خیرین آموزش عالی در ساخت و سازهای دانشگاهی و نیز سایر امور عام المنفعه مراکز آموزش عالی اشاره کرد و افزود: استفاده از ظرفیتهای خیرین برای کمک به بخشهای مختلف آموزش عالی باید به عنوان یک حرکت کلان ملی در وزارت علوم، دانشگاهها و موسسات آموزش عالی مورد توجه قرار گیرد.
وی به انتصاب حسین عسکریان ابیانه به عنوان مشاور وزیر علوم و دبیر ستاد خیرین آموزش عالی اشاره و اظهار امیدواری کرد تا با جذب کمکهای خیرین آموزش عالی، شاهد توسعه روز افزون در این حوزهها باشیم.
وی ادامه داد: چرا که قاعده کاری این حوزهها بر اساس نظم و شفاف سازی است و هر چه در این حوزه شفافتر عمل شود، در پیشبرد اهداف نظام آموزش عالی کشور موفقتر خواهیم بود.
وزیر علوم با تجلیل از خدمات و تلاشهای حسین عسکریان ابیانه در مدت زمان تصدی مسئولیت معاونت اداری، مالی و مدیریت منابع گفت: کارهای اجرایی و پشتیبانی در مجموعه دانشگاهها و مراکز آموزش عالی کار ارزشمند، سخت و مهمی است، زیرا همه مراکز، مرجع کسریها و مشکلات مالی خود را در حوزه معاونت اداری، مالی و مدیریت منابع وزارت جستجو میکنند و از طرفی هم، سهم وزارت علوم از منابع مالی دولت محدود است.
وی با اشاره به نوع ماموریتها و فعالیتها در حوزه معاونت اداری، مالی و مدیریت منابع گفت: بخشی از کار در این حوزه، پشتیبانی ستادی است و بخش دیگر پشتیبانی دانشگاه ها، مراکز پژوهشی وفناوری.
غلامی، حوزه عمرانی دانشگاهها و موسسات آموزش عالی را بسیار مهم و تاثیر گذار دانست و گفت: افزایش بهره وری در نظام آموزش عالی نیاز به برنامه ریزیهای دقیق و منسجم دارد.
وزیر علوم در بحث ضرورت تقویت بهره وری نظام آموزش عالی کشور، به ایجاد شبکه ارتباطی قوی میان ستاد وزارت علوم و دانشگاه ها، پارکهای علم و فناوری و پژوهشگاهها اشاره کرد و افزود: باید تلاش کنیم تا بیشتر امور در دانشگاهها صورت پذیرد و ستاد وزارت بیشتر نقش نظارتی داشته باشد و این نظارت و پشتیبانی باید به شکلی منسجم و یکنواخت انجام شود وپشتیبانیها نیز هدفمند باشند.
غلامی به نقش موثر خیرین آموزش عالی در ساخت و سازهای دانشگاهی و نیز سایر امور عام المنفعه مراکز آموزش عالی اشاره کرد و افزود: استفاده از ظرفیتهای خیرین برای کمک به بخشهای مختلف آموزش عالی باید به عنوان یک حرکت کلان ملی در وزارت علوم، دانشگاهها و موسسات آموزش عالی مورد توجه قرار گیرد.
وی به انتصاب حسین عسکریان ابیانه به عنوان مشاور وزیر علوم و دبیر ستاد خیرین آموزش عالی اشاره و اظهار امیدواری کرد تا با جذب کمکهای خیرین آموزش عالی، شاهد توسعه روز افزون در این حوزهها باشیم.
لینک کپی شد
گزارش خطا
۰
ارسال نظر
*شرایط و مقررات*
خبرگزاری دانشجو نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند.
لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگیلیش) خودداری نمايید.
توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت یا منفی استفاده فرمایید.
با توجه به آن که امکان موافقت یا مخالفت با محتوای نظرات وجود دارد، معمولا نظراتی که محتوای مشابهی دارند، انتشار نمی یابد.