دبیرکمیته رسانه و محتوای دیجیتال معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری گفت: اولین دوره پیچینگ در ایران به منظور ارائه ایدههای جدید در حوزه انیمیشن برگزار میشود و ۱۵ تیم به مرحله نهایی راه یافته اند.
به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو، سیدامیرآقایی، دبیرکمیته رسانه و محتوای دیجیتال معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در خصوص اولین دوره رویداد رویازی (پیچینگ انیمیشن ایران) گفت: این رویداد با هدف شفاف سازی اقتصاد انیمیشن، کمک به تولید و تامین محتوای داخلی، شتاب دهی به شرکتهای خلاق، شبکه سازی متخصصان و مربیان و بازارسنجی محصولات همزمان با دو سالانه بین المللی پویانمایی ایران در اسفند ۹۷ برگزار خواهد شد.
وی با اشاره به اینکه پیچینگ همان جلسه پیچ یا ارائه ایده است، گفت: پیچینگ انیمیشن شیوهای دقیق برای ارایه طرح یک محصول انیمیشنی است که به صورت شفاهی و گاهی تصویری به امید جذب هزینه تولید و عرضه انجام میشود.
آقایی ادامه داد: پیچ میتواند در مراحل مختلف تولید از قبیل: نگارش سیناپس، طراحی کاراکتر، استوری ریل و ... جهت جذب سرمایه انجام شود.
دبیرکمیته رسانه و محتوای دیجیتال ادامه داد: ارائه دهندگان در جلسه ارایه ایده بستهای تولیدی فراهم میکنند که شامل اطلاعات پایه مانند خلاصه طرح و بودجه پیشنهادی تولید هم میشود و این ایدهها در اختیار سرمایه گذاران ریسک پذیر و بالقوه قرار میگیرد.
وی با اشاره به اینکه پیچینگ رویازی شرایط خوبی را برای تولیدکنندگان خلاق انیمیشن که همواره با ایده هایشان زندگی میکنند، ایجاد میکند تصریح کرد: این افراد برای ساخت رویاهایشان به دنبال سرمایه گذار هستند و از طرفی این پیچینگ فرصتی است تا سرمایه گذاران و سفارش دهندگان در محیطی حرفهای و شفاف ایدههای خوب و ایده پردازان خلاق را شناسایی کنند.
آقایی ادامه داد: رویازی جایی است که میتواند ایده و سرمایه را به یکدیگر پیوند دهد و تولید رویاها کلید بخورد.
دبیرکمیته رسانه و محتوای دیجیتال با اشاره به اینکه فرایند اجرای رویازی از تیرماه آغاز شد، گفت: ثبت نام از تولیدکنندگان متقاضی حضور در رویازی از تیرماه امسال آغاز شد و پس از بررسیهای فنی مختلف در تاریخ ۲۵ و ۲۶ دی ماه کارگاههای آموزشی رویازی در حوزه هنری با حضور تمام ثبت نام کنندگان در این رویداد برگزار شد.
وی در خصوص این کارگاهها اظهار کرد: این کارگاهها با حضور اساتید داخلی و خارجی و با هدف معرفی پیچینگ و اهمیت و جایگاه آن در توسعه و بهبود اقتصاد هنر صنعت- انیمیشن در ایران و عرصه بین المللی برگزار شد.
آقایی ادامه داد: پس از تکمیل نهایی اطلاعات درخواستی از تولیدکنندگان، شرکت کننده در وب سایت رویازی، طرحها و ایدههای دریافت شده با حضور اساتید دوره منتورشیپه پیچینگ رویازی از نظر کمی بررسی و طرحهای برگزیده برای شرکت در دوره منتورشیپه پیچینگ رویازی اعلام شدند.
وی در خصوص دوره منتورشیپه پیچینگ این رویداد اظهار کرد: طی دو هفته در مرکز تلویزیون و انیمیشن حوزه هنری دورههای منتورشیپه برگزار شد و اساتید حاضر به شرکت کنندگان منتخب لحظه صحیح و استاندارد ارایه پیچ و آماده سازی پرونده هر اثر را آموزش دادند.
دبیرکمیته رسانه و محتوای دیجیتال بیان کرد: آخرین مرحله پیش پیچینگ رویازی با حضور اساتید و مهمانانی از بخشهای مختلف موثر بر محصولات انیمیشن مانند نوشت افزار، اسباب بازی، ناشران برخط و صندوقهای مالی برگزار شد و ۱۵ تیم منتخب معرفی شدند.
گفتنی است، اولین رویداد رویازی از ۱۴ تا ۱۶ اسفند ماه در تهران با حضور بخشهای مختلف دولتی و خصوصی و مهمانان خارجی برگزار میشود.