معاون آموزشی دانشگاه علوم پزشکی شهیدبهشتی گفت: هدف از طرح تحول آموزش، ایجاد اصلاحاتی در برخی ارکان آموزشی دانشگاه است.
به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو به نقل از دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی، هشتمین نشست هم اندیشی با مدیران دفاتر توسعه دانشکدهها با حضور معاونان آموزشی و مدیران دفاتر توسعه دانشکدهها و مسئولان مرکز مطالعات و توسعه آموزش پزشکی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی برگزار شد.
امیرمحسن ضیایی معاون آموزشی دانشگاه علوم پزشکی شهیدبهشتی با بیان اینکه سیاستهای کلان دانشگاه در گروههای آموزشی اجرا میشود؛ گفت: توجه و پرداختن به گروههای آموزشی اساس و ریشه تحولات آموزشی است. آموزش، مهمترین فعالیت دانشگاه است و باید به یک جریان پیوسته و مستمر تبدیل شود.
ضیایی عنوان کرد: آموزش از حالت انفرادی، شخصی و دلی باید به یک سیستم مستمر، پیوسته و نظاممند تبدیل شود و این امر مهم جز با همکاری و همیاری هیئت علمی میسر نخواهد شد.
معاون آموزشی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی با اشاره به اهمیت پرداختن به طرح تحول در آموزش یادآور شد: هدف طرح تحول ایجاد اصلاحاتی در برخی ارکان آموزش است که در فاز اول برنامههای تحول بر عملکرد اعضای هیئت علمی از نظر حضور فیزیکی، ایجاد کارنامه برای آنها و شفاف سازی فعالیتها متمرکز شد و این فاز با موفقیت به اتمام رسید.
وی درباره عملکرد گروههای آموزشی گفت: معیار پیشرفت گروههای آموزشی پیشرفت نسبت به موقعیت فعلی آنهاست، مثلاً در امتحانات بورد شهریور ماه سال جاری نتایج گروهها باید یک درجه نسبت به سال گذشته بهبود یافته باشد و ارتقاء هر گروه نسبت به خود، برای دانشگاه بسیار با ارزش است.
ضیایی تاکید کرد: بهبود زیر ساختها اعم از نرم افزاری و سخت افزاری و ایجاد سیستم تعاملی بین اعضای هیئت علمی و دانشجویان از اهداف برنامه ریزیهای دانشگاه برای بهبود سیستم آموزشی است.
وی با اشاره به اهمیت توانمندی اعضای هیئت علمی به امر آموزش و استادی در بدو استخدام عنوان کرد: کسب مهارتهایی مانند آموزش و پژوهش، توانایی ارتباط با جوانان و درک ویژگیها، استعدادها و توانمندیهای آنان، توانایی مدیریت کلاسهای درس دانشگاهی و کسب دانش مورد نیاز برای تدریس مؤثر و علاقه مندی به امر تدریس از دیگر اهداف برنامه ریزیهای دانشگاه برای بهبود سیستم آموزش دانشگاه است.