سرپرست وزارت آموزش و پرورش گفت: شکایت از مدارس و تخلفات آنها به نسبت سال گذشته، کاهش خوبی داشته است، اما از نظر ما در تخلف، تعداد مهم نیست و حتی اگر یک مدرسه، تخلف کند قطعا پیگیری شده و با متخلفین برخورد میکنیم.
سرپرست وزارت آموزش و پرورش در حاشیه نشست تبیین سیاستها و برنامههای سال ۹۸ وزارت آموزش و پرورش و در پاسخ به سوال خبرنگار اجتماعی خبرگزاری دانشجو در مورد ثبت نام دانشآموزان در محدوده مکانی خود، گفت: همیشه گفتیم که بهترین مدرسه، در دسترسترین مدرسه است و این از آرمانهای وزارت آموزش و پرورش است.
حسینی درخصوص تخلفات و شکایات صورت گرفته از مدارس در خصوص ثبت نام دانش آموزان گفت: ۷۵ درصد از دانشآموزانی که باید، ثبت نام کرده اند، اما از آنجا که ما به دنبال این بودیم و هستیم که ثبت نام، بصورت قاعدهمند صورت بگیرد و در حق کسی ظلم نشود بیش از ۱۰ هزار بازرسی را از مدارس انجام دادیم و بیش از ۳۵۰۰ شکایت را، یا بصورت حضوری و یا بصورت سامانهای دریافت کرده و به تحلیل محتوای شکایتها پرداختیم.
وی ادامه داد: که ۱۰ درصد آن شکایتها از پرداختیهای غیرقانونی مدارس بوده که نباید این مبالغ از خانوادهها دریافت میشد. ۴ درصد از شکایات از مدارس غیر دولتی بوده است که خارج از تعرفه قانونی، به دریافت مبالغی از خانوادهها اقدام کرده اند و ۴ درصد هم مربوط میشود به شکایت خانوادههایی که مجبور به ثبت نام فرزندانشان خارج از محدوده زندگی خود شده اند، حال یا به دلیل عدم ظرفیت مدرسه و یا مخالفت غیرقانونی در برابرثبت نام دانش آموزان در محدوده سکونتشان.
سید علی حسینی گفت: تمام این بررسی ها، به وسیله گروههای بازرسی مشخص، انجام شده است و ادامه خواهد داشت.
وی با اشاره به کاهش شکایات از مدارس نسبت به سالهای گذشته اظهار کرد: البته این رقم شکایت و این میزان تخلف به نسبت سال گذشته، کاهش خوبی داشته است، اما از نظر ما در تخلف، تعداد مهم نیست و حتی اگر یک مدرسه و یک بخش زیر نظر وزارت آموزش و پرورش، تخلف کند قطعا پیگیری شده و با متخلفین برخورد میکنیم.
سرپرست وزارت آموزش و پرورش افزود: برای برخورد با تخلفات در خصوص ثبت نام، باید طرح آمایش سرزمینی دانش آموز را جدی بگیریم؛ این طرح در حال حاضر وجود دارد که بواسطه آن میتوانیم بر ثبت نام دانش آموزان در مدارس و جلوگیری از عدم تخلف در این موضوع، نظارت داشته باشیم.