رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور گفت: ممکن است همه این خدمات، به یک منطقه در کشور همچون منطقه غیزانیه نرسیده باشد، اما در شرایط فعلی چارهای نیست و به نظر میرسد ...
سید جواد حسینی رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور در پاسخ به خبرنگار اجتماعی خبرگزاری دانشجو مبنی بر عدم پوشش آموزشی برخی نقاط کشور همچون غیزانیه و تصمیم وزارت آموزش و پرورش برای رفع آن، گفت: ممکن است همه این خدمات، به یک منطقه در کشور همچون منطقه غیزانیه نرسیده باشد، اما در شرایط فعلی چارهای نیست و به نظر میرسد آموزش و پرورش به صورت کلی و استثنایی به طور خاص، مناسبترین و بهترین واکنش در شرایط را نشان داد تا میزان پوشش دانش آموزان را به حداکثر برساند و ادعایی نداریم صددرصد پوشش دادیم.
وی اظهار داشت: تعداد دانش آموزان استثنایی که متاسفانه هیچ گونه دسترسی به فضای مجازی دسترسی ندارند خیلی بیشتر از آموزش و پرورش عادی است و نزدیک به ۴۰ درصد میشود و این رقم خیلی بالاست.
وی در خصوص گزینههای جایگزین آموزش مجازی اظهار داشت: اولا آموزشهای تلویزیونی در ۴ شبکه و برنامه متعدد صورت میگیرد ثانیا برای این ۴۰ درصد بستههای آموزشی تهیه کردیم که توسط معلمین و نیروهای توانبخشی یادگیری به خانه هایشان میرود.
حسینی ادامه داد: ثالثا ما آموزشهای منزل محور را برای دانشآموزان اوتیسم شدید کلید زده بودیم.
رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور بیان کرد: برای هر دانش آموز پیش از کرونا ۶ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان سالانه هزینه میشود؛ برای مثال باید تبلت تهیه کنیم تا آموزشها را از این طریق شدت ببخشیم.
وی افزود: در شبکه شاد صددرصد مدارس استثنایی و ۵۱ درصد دانش آموزان در شبکه شاد ارتباط برقرار کردند و نهایتا الان بانک محتواهای آموزشی را با ۱۷۰۰ محتوا آماده کردیم.