کد خبر:۸۹۹۹۵۷
معاون پژوهشی وزارت علوم:
زیر ساخت لازم برای وصل شرکتهای دانش بنیان به بازار مصرف باید فراهم شود
معاون پژوهشی وزارت علوم گفت:میبایست زیر ساخت لازم فراهم شود تا شرکتهای دانش بنیان بتوانند خودشان را به بازار مصرف وصل کنند.

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو، به نقل از دانشگاه خوارزمی ، رحیمی معاون پژوهشی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در کنفرانس بین المللی لجستیک و مدیریت زنجیره تأمین در دانشگاه خوارزمی به صورت مجازی برگزار شد ، گفت: بحث زنجیره تأمین در کشور ما موضوع بسیار مهمی است ما ضعفهای مشخص و محسوسی را در زمینه زنجیره تأمین در کشور داریم.
وی افزود: به مدت پنج سال عضو صندوق تعاون نوآوری و شکوفایی کشور بوده و این صندوق بزرگترین صندوق تعاونی کشور میباشد که از شرکتهای دانشبنیان حمایت مالی به عمل میآورد و هم اکنون حدود ۶ هزار شرکت دانش بنیان در کشور وجود دارد و حدود ۱۷۰۰ شرکت در مراکز رشد و پارکهای علم و فناوری مستقر هستند.
وی افزود: به مدت پنج سال عضو صندوق تعاون نوآوری و شکوفایی کشور بوده و این صندوق بزرگترین صندوق تعاونی کشور میباشد که از شرکتهای دانشبنیان حمایت مالی به عمل میآورد و هم اکنون حدود ۶ هزار شرکت دانش بنیان در کشور وجود دارد و حدود ۱۷۰۰ شرکت در مراکز رشد و پارکهای علم و فناوری مستقر هستند.
رحیمی اضافه کرد: تجربه من در این مدت نشان داد که اکثر شرکتهای دانش بنیان مشکل بازاریابی و بازار سازی داشتند و ما شرایطی را فراهم کردیم که تعدادی از این شرکتها گرد هم جمع شدند و شرکت دانش بنیانی تاسیس شد تا بتوانند زنجیره تولید تا مصرف نهایی را برای آنان تعیین نماید و سهامداران این شرکت خود افراد بودند.
وی تاکید کرد: میبایست زیر ساخت لازم فراهم شود تا شرکتهای دانش بنیان بتوانند خودشان را به بازار مصرف وصل کنند.
معاون پژوهشی وزارت علوم گفت: بهره گیری از هوش مصنوعی، اینترنت اشیاء، مارکتینگ دیجیتال و... در دنیا جزء موضوعات نو و تازه میباشد و در ایران هم کار در این زمینهها آغاز شده است اینها موضوعات جالب و تازهای هستند که در این نشست در خصوص آنها بحث و تبادل نظر صورت میگیرد.
لینک کپی شد
گزارش خطا
۰
ارسال نظر
*شرایط و مقررات*
خبرگزاری دانشجو نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند.
لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگیلیش) خودداری نمايید.
توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت یا منفی استفاده فرمایید.
با توجه به آن که امکان موافقت یا مخالفت با محتوای نظرات وجود دارد، معمولا نظراتی که محتوای مشابهی دارند، انتشار نمی یابد.