به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو، به نقل از مفدا، سیما سادات لاری، معاون فرهنگی و دانشجویی وزارت بهداشت، به تشریح آخرین وضعیت رتبه بندی دانشگاههای علوم پزشکی پرداخت و اظهار کرد: رتبه بندی دانشگاههای علوم پزشکی با این هدف در وزارت بهداشت آغاز شد که دانشگاهها به صورت کاریکاتوری فقط در یک جنبه رشد نکنند و همه ارکان این مراکز باید به یک اندازه رشد کند. در واقع در بسیاری از مواقع، جشنوارههای مختلف در دانشگاهها برگزار میشدند، ولی در نهایت، چون در رتبه بندی لحاظ نمیشد و احساس خوبی به مراکز شرکت کننده نمیداد.
معاون فرهنگی وزارت بهداشت با بیان اینکه رتبه بندی دانشگاههای علوم پزشکی عملیاتی شده و نتایج آن به زودی اعلام خواهد شد، تاکید کرد: ما این رتبه بندیها را در ۸ آیتم با محورهای مختلف لحاظ کردیم؛ در واقع ما آیتمهای فرهنگی دانشجویی، آموزشی و پژوهشی دانشگاهها را در کنار هم قرار دادیم و مورد ارزیابی کلی قرار دادیم.
وی همچنین خاطر نشان کرد: در بُعد انسان سازی و حکمت بنیادی، بررسی جنبههای فرهنگی دانشگاهها بسیار پررنگتر دیده شده است ما سه معاونت آموزشی، پژوهشی و فرهنگی وزارت بهداشت را از این سه بُعد تقسیم بندی کردیم و مورد بررسی قرار دادیم.
لاری با تاکید بر اینکه رتبه بندی دانشگاههای علوم پزشکی در سه سطح "کلان منطقه ها" و دانشگاههای بزرگ"، "دانشگاههای علوم پزشکی مرکز استان و غیر مراکز استان" و "دانشکدههای علوم پزشکی مستقل" مورد بررسی قرار گرفته است، گفت: نظرات سه معاونت وزارت بهداشت در این خصوص جمع اوری شده است.
سخنگوی وزارت بهداشت خاطر نشان کرد: دانشگاههایی که در رتبه بندی، رتبههای برتر را کسب کنند، مورد تشویق قرار خواهد گرفت و دانشگاههای رتبه پایین آسیب شناسی میشوند.
وی با بیان اینکه رتبه بندی دانشگاههای علوم پزشکی هر دو سال یکبار انجام میشود، بُعد انسان سازی و حکمت بنیان بودن، بین المللی سازی، پاسخ گویی، سرآمدی و مرجعیت، بُعد فناوری و دانشگاه نسل جدید، ماموریت گرایی، و اجرای مصوبات هیات امناها از جمله محورهای رتبه بندی دانشگاههای علوم پزشکی کشور دانست.