به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو، یک شرکت پس از رونمایی موفق پیشنمونه دکمهای این باتری که در عرض سه دقیقه شارژ میشود و طول عمر آن به اندازه بیش از ۱۰ هزار بار شارژ کردن است، برای پیشبرد بیشتر این فناوری و با هدف تجاریسازی آن در آینده نزدیک، مبلغی حدود پنج میلیون و ۱۵۰ هزار دلار کمک مالی دریافت کرد.
بنا بر اعلام این شرکت نوآفرین، توسعه سریع فناوری ذخیرهسازی انرژی پاک برای مبارزه با «طاعون» تغییرهای اقلیمی اهمیت حیاتی دارد.
ویلیام فیتزهاگ، مدیرعامل این شرکت امیدوار است برای تسهیل پذیرش این باتری، ۳۰ درصد مردم آمریکا که در خانه پارکینگ ندارند و بنابراین نمیتوانند خودروی برقی را در طول شب شارژ کنند، از این باتری استقبال کنند.
فیتزهاگ گفت: برقی کردن کامل ناوگان وسایل نقلیه یکی از مهمترین گامهای ما برای مبارزه با تغییرهای اقلیمی است. برای رواج گسترده وسایل نقلیه برقی، باتریهایی لازم هستند که مجموعه نیازهای گسترده مصرفکننده را برآورده کنند. مدت لازم برای شارژ وسایل نقلیه برقی باید به اندازه مدتی باشد که در حال حاضر صرف بنزین زدن خودروهای درونسوز در پمپبنزین میکنیم.
برآوردها نشان میدهند برقی کردن ناوگان خودروها در جهان بهتنهایی میتواند میزان انتشار گازهای گلخانهای را تا ۱۶ درصد کاهش دهد و استفاده از این «الگوی جدید باتریها» برای رسیدن به این هدف ضروری است.
شین لی، دانشیار علوم مواد هاروارد و مشاور علمی این شرکت نیز گفت: اگر میخواهیم به سوی آیندهای با انرژی پاک حرکت کنیم، خودروهای برقی نباید مدی تجملی باقی بمانند و عملا یک درصد وسایل نقلیه موجود در جادهها را تشکیل دهند. اگر باتری خودروهای برقی فقط سه تا پنج سال دوام بیاورد، بازار خودروی دستدوم در ایالات متحده از بین خواهد رفت. این فناوری باید در دسترس همگان باشد؛ محدودیت بنیادی در مسیر تولید انبوه فناوری باتری خود نمیبینیم و این فناوری میتواند متحولکننده باشد.