به گزارش خبرنگار «خبرگزاری دانشجو» از مشهد، رضا پیشقدم، دبیر همایش میانرشتهای آموزش و یادگیری زبان دیروز در افتتاحیه این همایش در دانشکده ادبیات دانشگاه فردوسی مشهد گفت: تبیین زبان فارسی بهعنوان نخستین زبان خارجی و آموزش یادگیری آن، رایانه و آموزش و یادگیری زبان، ارتباط اقتصاد، زبانشناسی، ادبیات، عصبشناسی، فلسفه، روانشناسی، روانسنجی، جامعهشناسی، مطالعات ترجمه و آموزش زبان از محورهای این همایش است.
وی تصریح کرد: 700 چکیده به زبانهای فارسی و انگلیسی به دبیرخانه این همایش ارسال شده که از میان این چکیدهها حدود 120 اثر برای ارائه به صورت سخنرانی و پوستر انتخاب شده است.
محمدجعفر یاحقی، مسئول قطب علمی فردوسیشناسی دانشکده ادبیات دانشگاه فردوسی مشهد نیز در این مراسم گفت: این همایش فرصتی برای پژوهشگران در حوزههای مختلف فراهم میسازد تا دیدگاههای خود را در مورد مسائل مرتبط با آموزش زبان به بحث بگذارند؛ هدف اصلی مهیا کردن محفلی برای تبادل اندیشه، دانش و تجربه است.
همچنین آذر حسینی فاطمی، مدیر گروه زبان و ادبیات انگلیسی دانشگاه فردوسی مشهد در این مراسم خاطرنشان کرد: موضوعات میان رشته ای زمینه های تحقیقاتی پویا و ارزشمندی است که باید برای رشد و گسترش آنها بیش از پیش تلاش کرد.
وی گفت: موضوعات تحقیقات میان رشته ای به مدد رشته های دیگر نظیر زبان و ادبیات فارسی و زبان و ادبیات عربی سبب کسب درک عمیق تری نسبت به زمینه و رشته مربوط به فعالیت کاری محققان می شود.
استاد دانشگاه فردوسی مشهد با بیان اینکه تحقیقات مذکور سبب رشد و شکوفاییهای علمی می شود، افزود: تحقیقات میان رشته ای، افراد را از تفکر قالبی خارج ساخته و از این طریق میتوان به رشد حرفه ای در زمینههای علمی دست پیدا کرد.
حسینی فاطمی در پایان با اشاره به اینکه در این همایش دانشجویان و اساتید بسیاری در موضوعات میان رشته ای تحقیق و فعالیت داشته اند، بیان کرد: رشد حرفه ای در وجود هر فرد او را به یک استاد و معلم فعال تبدیل می کند و در پیشرفت افراد بسیار موثر واقع میشود.
لازم به ذکر است، همایش میانرشتهای آموزش و یادگیری زبان به همت گروه زبان انگلیسی و با همکاری قطب علمی فردوسیشناسی دانشکده ادبیات و علوم انسانی دانشگاه فردوسی مشهد از دیروز به مدت دو روز آغاز به کار کرد.