به گزارش خبرنگار «خبرگزاری دانشجو» از مشهد، حجت الاسلام آقا تهرانی شب گذشته در همایش و شب شعر «اصحاب الحسین» که توسط قرارگاه ولی امر در سالن همایش های آستان قدس رضوی برگزار شد، با بیان اینکه از سال دوم طلبگی وارد عرصه تبلیغ شدم، گفت: افتخار من این است که یک روضه خوانم، من به سوابق و مدارک دانشگاهی و حوزوی افتخار نمی کنم.
نماینده مردم تهران در مجلس افزود: من هر بار که برای تبلیغ به جایی رفتم، یکی از کتاب های مقتل را با خود بردم تا اینکه دست روزگار مرا 9 سال برای آموختن علم به آمریکا و کانادا برد و در آنجا احساس دلتنگی به دلیل عدم وجود مراسمات حسینی، اذان و خواندن قرآن بیشتر مشهود است.
وی ادامه داد: طی مدتی که در آنجا حضور داشتم، برای رفع دلتنگی خود می خواستم مطلبی در مورد امام حسین(ع) بنویسم، اما نتوانستم برای همین در مورد یاران ایشان مطالبی را نوشتم.
آقاتهرانی افزود: کسانی که در مورد یاران حضرت مطلب و یا روضه ای می خوانند، باید بعد از آن استغفار کنند تا این عمل بی ادبی به ساحت آنها نباشد.
نماینده مردم تهران در مجلس گفت: در میان بزرگان ما مرحوم فاضل دربندی در نوشتم کتاب اسرار شهادت امام حسین(ع) مشهور است، روزی که ایشان با شیخ انصاری از مراجع تقلید برخورد کرد پرسیدند بوسیدن آستانه امیر المومنین(ع) چگونه است؟ شیخ انصاری این کار را چون فرد به سجده می افتد و سجده تنها برای خداست، اشکال می دانست؛ شیخ می دانست اگر این را بگوید مشکل می شود، برای همین فرمود: فاضل بوسیدن آستانه حضرت امیر بر همگان، شما و خودم را حرام می دانم، اینجا را باید حسن و حسین (ع) ببوسند. در این بیان یک دید فقهی و یک دید عرفانی است.
حجت الاسلام آقا تهرانی با اشاره به دو ولایت عام و خاص خاطرنشان کرد: ولایت عام شامل حال همه می شود، اما در ولایت خاص ائمه(ع) نگاه دیگری به انسان دارند، یاران امام حسین(ع) چون ایشان را می دیدند برای همین می گفتند اگر هزار باز بمیرم راهم را پیدا کرده ام.
در ادامه این همایش از کتاب اصحاب الحسین که آمیزه ای از پژوهش و شعر پیرامون هر یک از اصحاب امام حسین(ع) است رونمایی شد.
خاطرنشان می شود، همچنین در این همایش با پیکر دو شهید گمنام 16 و 19 ساله در عملیات خیبر و جزیره مجنون وداع شد.
اولا اين قصه اي که شما از شيخ انصاري نقل ميکنيد مدرکي ارائه بدهيد تا به اصل داستان رجوع شود چون با توضيحاتي که در بين داستان از خودتان بيان نموديد پيداست که اصل قصه مورد تغيير و تقطيع واقع گرديده.
ثانيا بر فرض صحت همين نقل، دچار تعارض است اگر عتبه بوسي حرام است بر همه حرام است و فرقي بين امام و مرجع تقليد و ساير مردم ندارد.
ثالثا همين قصه نه تنها عدم جواز عتبه بوسي را اثبات نمي کند بلکه همين نقل ناقص شما -اگر اندکي در آن تامل کنيد - قصد بيان اهميت و عظمت امر عتبه بوسي توسط مرحوم شيخ انصاري ، از آن به برداشت مي شود.
رابعا اگر به نظرات فقها مراجعه نمائيد کسي قائل به حرمت عتبه بوسي نشده فقط سجده را مورد اشکال قرار داده اند.
خامسا اصلا عتبه بوسي در بعض آداب زيارات ائمه معصومين وارد شده.
در پايان من هم قصه مرحوم شيخ و سوال مرحوم دربندي را شنيده ام ولي با تفاوت فاحش با نقل شما!