به گزارش «خبرگزاری دانشجو» به نقل از روابط عمومي معاونت حمل و نقل و ترافيك شهرداري تهران، مهندس سید جعفر تشکری هاشمی گفت: در طرح جامع ترافیک، مهمترین بخش شبکه ریلی است، ضمن این که پیادهراهها و مسیرهای ویژه دوچرخهسواری از بخشهای پر اهمیت هستند که با توجه به رویکرد انسانمحور مدیریت شهری مورد توجه ویژه قرار گرفته اند.
وی با تأکید بر این که لایحه جامع پارکینگ به عنوان چارچوب طرح جامع در حوزه پارکینگ دیده شده، اعلام کرد: موضوع خصوصیسازی و واگذاری کارها به مردم و جذب مشارکت حداکثری در حوزه حمل و نقل از اهمیت ویژهای برخوردار است که مصداق آن موضوع جذب بخش خصوصی در احداث پارکینگهای طبقاتی است.
خروج 850 مینی بوس و 7 هزار تاکسی فرسوده از تهران در سال 94
معاون شهردار تهران با اشاره به این که توسعه سیستمهای هوشمند حمل و نقل به منظور هوشمندسازی مدیریت و کنترل ترافیک از جایگاه والایی برخوردار است، اظهار کرد: علاه بر این، تقویت نگرش نو به شرکت واحد از طریق تغییر ساختار سنتی ناوگان اتوبوسرانی به ساز و کاری مدرن و همچنین ساماندهی حمل و نقل بار و کالا و سامانبخشی به آژانسهای کرایه اتومبیل در تهران، از دیگر بخشهایی هستند که در سال 94 با جدیت مورد پیگیری قرار خواهند گرفت.
مهندس تشکری هاشمی با بیان این که 200 دستگاه اتوبوس دوکابین در سال 94 وارد ناوگان اتوبوسرانی میشود، تصریح کرد: علاوه بر این، 90 دستگاه اتوبوس برقی شامل 60 دستگاه اتوبوس دوکابین و 30 دستگاه اتوبوس تککابین نیز وارد ناوگان اتوبوسرانی میشود، ضمن این که بازسازی 360 دستگاه اتوبوس فرسوده را نیز برای سال آینده در دستور کار خود قرار داده ایم.
وی در پایان با تأکید بر این که با هماهنگی به عمل آمده با ستاد مدیریت حمل و نقل و سوخت کشور، خروج 850 دستگاه مینیبوس فرسوده همزمان با خروج 7 هزار دستگاه تاکسی فرسوده را از طریق ارائه کمکهای بلاعوض برای سال 94 پیشبینی کردهایم، خاطرنشان کرد: جایگزینی حداقل 10 هزار دستگاه موتورسیکلت برقی به جای موتورسیکلتهای بنزینی، از دیگر برنامه هایی است که برای سال آینده در نظر گرفته شده است.