به گزارش خبرنگار «خبرگزاری دانشجو» از ارومیه، نصرتالله ضرغام روز گذشته در نشست مشترک هیات رئیسه دانشگاههای ارومیه که در سالن جلسات دانشگاه ارومیه برگزار شد، گفت: با وجود چهار میلیون و700 هزار دانشجوی شاغل به تحصیل در دانشگاهها و مراکز آموزشی عالی کشور و رشد کمی آموزش عالی که بخش پژوهش را متاثر کرده است، رشد کیفی متناسب با کمیت آموزش عالی، نیز ضروری است.
وی، تمرکز بر کیفیت آموزشی و پژوهشی را درحال حاضر ارجح بر کمیت دانست و افزود: اصل 44 اجرا شده است اما باید اثرات اجرای آن را در آموزش عالی و پژوهش ببینیم و برای تحقق این هدف، باید آموزش دانشجویان به گونه ای انجام شود که دانش آنان در هرکجای دنیا قابل استفاده باشد.
رئیس صندوق حمایت از پژوهشگران و فناوران کشور تصریح کرد: برای آنکه کیفیت آموزشها و فعالیتهای پژوهشی، هرچه بیشتر رشد کند، باید برنامهریزی داشته و از تمام ظرفیتهای دانشمندان و محققان در داخل و خارج از کشور استفاده کنیم.
ضرغام ادامه داد: برای رشد کیفی آموزش عالی، باید علاوه بر تامین برخی امکانات از طریق دولت، مراکز علمی و دانشگاه ها نیز به روش های گوناگون، نسبت به جذب منابع اقدام کنند و به همین منظور، باید مراکز علمی جایگاه و پایگاه مردمی داشته باشند و فعالیت این مراکز، برای مردم ملموس باشد و اگر این جایگاه ایجاد شود، امکان توسعه کمی و کیفی با کمک های مردمی و افزایش بودجه های تحقیقاتی و آموزش عالی حاصل خواهد شد.
در ادامه این نشست رحیم حب نقی، رئیس دانشگاه ارومیه با اشاره به ایدههای بسیار ارزشمند و فعالیت پژوهشی محققان و اساتید این دانشگاه تصمیم هیات رئیسه مبنی بر تاسیس مرکز نوآوری در دانشگاه ارومیه را مطرح کرده و خواستار همکاری صندوق حمایت از پژوهشگران جهت پشتیبانی از این دانشگاه و اجرای این مهم شد.