به گزارش گروه اجتماعی «خبرگزاری دانشجو»، تشکری هاشمیمعاون حمل و نقل و ترافیک شهردار تهران با اشاره به برگزاری جلساتی با کمیسیون عمران شورا و معاونت فنی و عمران شهرداری تهران اظهار کرد: براساس این جلسات دو سناریوی ترافیکی را درخصوص این تونل در حال بررسی و مطالعه هستیم. یک سناریو تکمیل نیمه جنوبی این تونل برای حرکت رفت و برگشت خودروهاست و سناریو بعدی تغییر جهت خیابان های ری و امیر کبیر(شهید دیلمان) به صورت شرقی- غربی است تا جذابیت های سفر در این منطقه و تونل امیر کبیر افزیش پیدا کند.
وی با اشاره به تغییر جهت ترافیکی خیابان امیرکبیر تصریح کرد: باید خودروها بتوانند از خیابان مصطفی خمینی به صورت مستقیم از غرب به شرق وارد خیابان امیر کبیر شوند. اکنون جهت این خیابان به صورت شمالی جنوبی است. در صورت تغییر سیکل حرکتی این خیابان خودروها با یک چپگرد به راحتی وارد تونل امیر کبیر می شوند.
وی درپایان با اشاره به اینکه اکنون مرکز کنترل ترافیکی تونل امیرکبیر به صورت روزانه عبور 1000 خودرو را ثبت می کند،گفت: یکی از مسائلی که منتقدان باید به آن توجه کنند این است که بار ترافیکی این تونل به زمان کار و فعالیت محدوده بازار نیز وابسته است. امکان دارد که زمانی وارد تونل شویم که خودرو کمتری از داخل آن عبور می کنند و این بدان معنا نیست که تونل امیر کبیر کارآیی لازم را ندارد بلکه امکان دارد ساعات اوج شلوغی کار و فعالیت در این محدوده گذشته است.