اخبار دانشگاهی را از «کانال اخبار دانشگاهی SNN.ir» دنبال کنید
به گزارش خبرنگار دانشگاه خبرگزاری دانشجو، به مناسبت روز دانشجو، با همت بسیج دانشجویی، عَلَم گفت و گوی دانشجویی در دانشگاه صنعتی امیرکبیر برداشته شد. این مهم در فضایی رخ داد که با تلاش مسئولین برای استحاله کردن ماهیت ضد استکباری روز دانشجو، تنها مناظره دانشجویی کشور در پلی تکنیک تهران برگزار شد و باز هم این پلی تکنیک بود که سعی کرد فضای رخوت و بی تفاوتی دانشجویان را ازبین ببرد. در صورتیکه در دانشگاه های سراسر کشور، تنها برنامه های سخنران محور و جُنگ شادی برگزار شده است و خبری از برنامه دانشجو محور نبوده است و حقیقتا در این ایام که نام روز دانشجو را به خود گرفته است جای خالی حرف دانشجویان به شدت احساس می شود.
این برنامه با همکاری بسیج دانشجویی و مجمع اسلامی دانشجویان و با حضور 2 نماینده از هرکدام برگزار گردید. از همان ابتدای شروع به کار جنبش دانشجویی عده ای سعی در انحراف آن از خط و مسیر اصلی خود داشته اند؛ درنتیجه نیاز به تبیین جریان اصیل دانشجویی و حفظ هویت آن همواره حس می شود. از طرفی، بحث های گسترده ای در سیاست خارجه کشور وجود دارد که تمامی عرصه های کشور را بالاخص در این چند سال اخیر تحت تاثیر خود قرار داده است؛ بویژه پس از تمدید طرح داماتو که خسارت محض بودن برجام را بیش از بیش هویدا کرد. لذا، مناظره دانشجویی با عنوان "سیاست خارجی و جنبش دانشجویی" ی برگزار شد.
نماینده بسیج دانشجویی با ابراز خوشحالی از انجام این برنامه و ایجاد فضای گفتگو و آزاداندیشی به تبیین چیستی و هویت ضداستکباری جنش دانشجویی پرداخت و در ادامه دوگانه غیرواقعی اصولگرا و اصلاح طلب را نفی کرد و تاکید نمود که دوگانه اصیل مورد قبول، دوگانه انقلابی و غیر انقلابی و همچنین اسلام ناب و اسلام غیر آمریکایی است. سپس، تضاد واضح نهضت ملی و خط فکری لیبرالیسم، با اصل اسلام و انقلاب را بیان نمود.
نماینده دیگر افزود: امید واهی به شیطان بزرگ و راس استکبار سبب شد که به برجام تن دهیم و در نتیجه حتی گلابیهای آن هم نصیبمان نشد. دیپلماسی لبخند و به دور از عزت موجب شد کشورهایی مانند جیبوتی که کمترین ارتباطی با کشورمان نداشتند هم با ما قطع ارتباط کنند. وی با تبیین و تحلیل تخصصی بعضی بندهای برجام به روشنگری حقایق این توافق ننگین پرداخت.وی همچنین از نگاه کاریکاتوری طرف مقابل نسبت به امام انتقاد کرد که قسمت هایی از شخصیت امام را قبول کرده و قسمت هایی را که به نفعشان نیست را نمی پذیرند.
نماینده طرف دیگر، که خود را علنا اصلاح طلب می خوانند و کاملا کار حزبی و جناحی می کنند و الگویشان امثال نهضت ملی است. مدعی شد که امام فقط برای عصر خودش مناسب بوده و از اطرافیانش جهت دهی ذهنی می گرفته است. در انتها کار به جایی رسید که اینان در کوس رسوایی خود دمیدند و صراحتا گفتند که بند "التزام به ولایت مطلقه فقیه" را به اجبار در اساس نامه خود قرار داده اند و حتی اعتقادی هم به این قضیه ندارند.