اخبار دانشگاهی را از «کانال اخبار دانشگاهی SNN.ir» دنبال کنید
گروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو- یادداشت دانشجویی؛ از تاریخ تنفر داشتم نه از وقایعش، از نگاهی که دست چین شده اش می کند، از کسانی که همه واقعیتش را نمی گویند، از نقل قول های ناقص که واقعه ایی را ۱۸۰ درجه متفاوت می نمایاند...تاریخ مملو از این نوع انحراف ها، انحرافی به رنگ کتمان، به رنگ فریب، به رنگ دروغ.
امام را ندیده ام اما تدابیرش را چرا، افکارش چرا، وصفش را چرا، امام را ندیده ام، خطش را چرا دیده ام، لمس کرده ام، شنیده ام، خوانده ام، ابتکاراتش را هنوز که هنوز است؛ می بینم نمونه اش همین هفته وحدت که زمان زیادی نیست از آن می گذرد، هفته ایی که دستمایه اختلاف ملسمانان بود با ابتکار امام (ره) به وحدت تبدیل شد.
می پرسید چرا اختلاف بود؟! طبیعی است، چون آن زمان که اداره ثبت واحوال نبود تاریخ ولادت همه اشخاص را ثبت کنند نقل قول ها را ثبت کند شاید فقط افراد مهم و را ثبت می کردند، اگرچه از ولادت پیامبر اکرم(ص) پر برکت تر نداشته ایم، برای بشریت ولی آن زمان مرسوم نبوده ثبت شود؛ چراکه نمی دانستند این همان موعودی است که یهود زودتر از سایرین شناخت. بگذریم... بنا به اقوال مختلف ۱۰ ربیع و ۱۷ ربیع به عنوان دو قول معتبر تر پذیرفته شده اند.
اندر احوالات این ایام همین قدر بس که تمامی کشورهای مسلمان به جشن و شادی و پایکوبی می پردازند از مسلمانان کشور های شاخ افریقا تا جنوب شرق اسیا از حوزه خلیج فارس تا مسلمانان اروپا حتی برخی از کشورهای اطراف پنج روز تعطیل رسمی اعلام می کنند!! جالب نیست! تدبیر امام (ره)را می گویم، نقطه اختلاف با چنین تدبیری به وحدت تبدیل شده باشد.
اما برگردیم دو هفته قبل تر از این واقعه یعنی ۲۸ صفر.روز وفات(یا به نقلی شهادت) رسول اکرم (ص).چرا به جز شیعیان کس دیگری به یادآوری این حادثه عظیم نمی پردازد؟
اینجا که دیگر اختلافی نیست؟ چرا که اول شخص اسلام که نه اول شخص عالم ندای حق را لبیک گفته است و همه این واقعه را میدانند حتی ساعتش را حتی اخرین فرمایشاتش را حتی ...
اما مگر این همان رحمه للعالمینی نیست که ولادتش را جشن می گیرند؟ مگر این همان محمد بن عبدالله نیست که دنیا را متحول ساخت؟ مگر همان پیامبر مهربانی و رحمتی نیست که جشنها بر پا می کنند؟ چرا سالروز وفاتش اینگونه و سالروز ولادتش آنگونه؟!!!
چرا عده ایی عصبانی می شوند وقتی از ۲۸ صفر صحبت می شود؟ چرا عده ایی مخالفت می کنند درباره وقایع این روز سخن بگویند؟!!
فکر میکنم پاسخش آنچنان دشوار نباشد، فقط کافیست اندکی دقت کرد همین!
احتمالا کسی که بخواهد با اندکی دقت «۲۸ صفر» را بررسی کند اولین سوالی که بپرسد این باشد: «بعد از پیامبر تکلیف جامعه اسلامی چیست؟» آیا پیامبری که برای ترک کردن چند روزه مسلمانان یک جانشین انتخاب می کردند حالا که به سفر ابدی می روند جامعه اسلامی را رها می کنند، آن هم بدون وصی و جانشین؟!!!! عجیب نیست؟؟!!! مگر امکان دارد؟!!!! اصلا چگونه ممکن است خداوند به رسولش این موضوع را نگوید؟!!! به راستي ديني كه از هر نظر کامل است و در مورد تمامياعمال و كردار انسان برنامه دارد، از خوردن و خوابيدن و سفر كردن و تا شكار حيوانات و برخورد با طبيعت، و تا ارتباط با خلق و خالق، آيا ممكن است، در مورد جانشيني پس از رسول الله هيچ سخني نگفته و هيچ تذكري نداده باشد؟!!! آيا چند نفر از صحابه، به اهميت تعيين رهبر پس از رسول الله (ص) پي بردند و خودشان براي همه مردم رهبر انتخاب كردند! اما نعوذ بالله خداوند و پيامبر(ص) اصلا متوجه اين نياز اساسي نشدند و هيچ كس را براي رهبري امت تعيين نكردند؟ به راستي عقل آن چند صحابه بيشتر از پيامبر(ص) بوده است و آنان از خدا و رسولش نسبت به امّت دلسوز تر بوده اند؟!!
اینجاست می شود انحراف را پیدا کرد اینجاست که می شود نگاه دست چین شده به تاریخ را دید اینجاست که می شود انحرافی به رنگ فریب را یافت.اینجاست که میشود حقایقی را به عالم گفت که یا الهل العالم من کنتم مولا فهذا علی مولا برای این بود...بگذریم
ممکن است بپرسید این ماجرا چه ربطی به ۹ دی دارد؟
۱۴۰۰سال بعد از آن ماجرا ببینید مسئله حل می شود
به راستی چرا عداه ایی از یادآوری ۹ دی میترسند؟ چرا عده ایی از ۹ دی عصبانی میشوند؟ تا به حال این سوال را از خودتان پرسیده اید؟ چرا ترس دارند واقعیت برملا شود؟ چرا نمیتوانند واقعیت حضور چند میلیونی مردم را ببینند؟ چرا زبانهایشان لال میشود حماسه ۹ دی را بیان کند؟ البته که زبان ها از وصف این حماسه تاریخی عاجز است.
این همان انحرافیست که نگارنده از آن تنفر دارد ؛ گروهی درصدد اند تاریخ را مصادره به مطلوب کنند و بر بقیه حقایق سرپوش بگذارند.
ترس دارند از افشای حقایق! بیایید ۹دی را بیشتر بشناسیم. بیایید دهه بصیرت(۹ دی تا ۱۹ دی) را بدون رتوش ببینیم. بدون انحراف، بدون فریب، بدون ترس آنگاه می شود انقلاب را فقط یک سفره ندید که زالو صفتان شکمهایشان را با آن پر کنند، آنگاه میشود خود را بدهکار نظام و انقلاب دانست نه مانند مدیران نجومی بگیر طلبکار که هنوز دوقورت و نیمشان باقیست، آنگاه می شود به نسل سوم انقلاب اعتماد کرد آنگاه می شود نه شرقی و نه غربی جمهوری اسلامی را دید.
بیاید دهه بصیرت را جور دیگر ببینیم...
(*)در ۱۹ دی سال ۱۳۵۶ مردم قم( و به تبع ان مردم تبریز یزد تهران مشهد جهرم و... ) به دلیل اهانت اشکار به حضرت امام و مقدسات دین از جمله حجاب و...که در روزنامه اطلاعات ۱۷ دی همان سال انتشار یافته بود دست به اعتراض و راهپیمایی زدند. برای کسب اطلاعات بیشتر رجوع شود به کتاب«بر ساحل بیعت»
محسن جهان بخشی، مسئول سابق بسیج دانشجویی دانشگاه تفرش
انتشار یادداشتهای دانشجویی به معنای تایید تمامی محتوای آن توسط «خبرگزاری دانشجو» نیست و صرفاً منعکس کننده نظرات گروهها و فعالین دانشجویی است.