به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو، محمدجواد معتمدی نژاد دبیر جنبش عدالتخواه دانشجویی در خصوص حکم چهار عدالتخواه گفت: اگر برخی در دستگاه قضا فکر میکنند جریان عدالتخواهی بخصوص جنبش عدالتخواه دانشجویی با این گونه اقدامات دست از عدالتخواهی بر میدارد، در خیال باطل به سر میبرند.
وی در ادامه افزود: آقایان سلمان کدیور و حسین شهبازی، دبیران اسبق جنبش عدالتخواه دانشجویی، هادی مسعودی عضو اسبق جنبش عدالتخواه دانشجویی و مصطفی پور خسروانی دبیر مجمع دانشجویان عدالتخواه دانشگاههای شیراز به «تحمل نود و يك روز حبس تعزيري و همچنین محرومیت از هرگونه عضويت يا فعاليت در احزاب سطح كشور انجمنها و اتحاديه هاي دانشجويي تحت هر عنوان و اسمي و همچنين محروميت از عضويت در هيئت تحريريه، مديريت، سردبيري و يا مدير مسولي نشريات مكتوب يا الكترونيكي و يا گروه هاي اجتماعي در فضاي مجازی بمدت پنج سال» محکوم شدند. این حکم یک رسوایی برای دادگاه و مسئولین ارشد فارس است.
معتمدنژاد ادامه داد: مگر میشود اندیشهها را مهر و موم کرد؟ مگر می شود صداها را خفه کرد؟ آیا شورش های چند وقت اخیر به حضرات نشان نداد که بستن دهان منتقدین، چگونه می تواند به سرریز عصبی منجر بشود و کلیت نظام را به چالش بکشد؟
وی در ادامه با انتقاد از نهادهای امنیتی اظهار داشت: سوال بنده اینجاست که اساسا «امنیت» در دایره واژگانی اینها چه تعریفی دارد؟ چرا این دستگاه ها بررسی هزینه انتخاباتی ائمه جمعه را در انتخابات خبرگان سال 94 در دستور کار قرار ندادهاند؟ آیا برایشان مهم نبوده است؟ ایا چنین کارهایی امنیت حکومت اسلامی را تهیدید نمیکند؟ چرا شورای سیاست گذاری ائمه جمعه به چنین مسائلی ورود نمیکند؟ آیا این شورا خبر ندارد و نمیداند که برخی ائمه جمعه؛ از وجهه رهبری به عنوان یک پناهگاه برای گریز از نقد و نظارت و اعمال هر نوع فعل و امری سود میجویند؟ آیا عدم محبوبیت آنان را در شهرها نمی بیند؟ تا کی وجهه رهبری را وجه المصالحه قرار می دهید؟
معتمدی نژاد افزود: متاسفانه برخوردهای اینچنینی این شائبه را تقویت میکنند که دستگاهها و رویههای قضایی کشور در کنار زورمندان و مدیرانند، در حالی که باید در کنار ضعفا و عموم و تودهها باشند.
دبیر جنبش عدالتخواه دانشجویی در پایان گفت: ما نیز اگر از این چهار بزرگوار حمایت میکنیم ابدا به این دلیل منحصر نمیشود که آنان و نیتشان را میشناسیم یا حقی به گردن جنبش عدالتخواه دارند، بلکه دلیل اصلی آن مخالفت با حذف افراد و جریانات مستقل و اصیل و عدالت طلب است.